Ethernet heeft geen geldige Ip-Configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baveltje01

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje last van mijn internet. Ik zit op zolder, mijn Wifi is daarom ook niet al te goed.
Ik heb laatst een Sitecom Homeplug aangeschaft. Deze werkte gewoon goed, totdat ik in Windows 7 besloot om een static-ip te maken.
Dit lukte mij. Een tijdje later (nogsteeds in Windows 7) was ik de static-ip wel beu. Ik probeerde het weer terug te zetten, maar dit mislukte.

Ik weet dat het voor mij (ik ben niet zo'n expert in pc's) niet zo slim was geweest, maar mijn Homeplug wordt dus gezien als Onbekend Netwerk.

Ik heb de homeplug gewoon op mijn router hangen. De router zit gewoon aangesloten op een modem, zoals het ook hoort.
Het probleem is dus ook: Als ik op "Probleem oplossen" druk, zegt hij dit: "Ethernet heeft geen geldige IP-Configuratie."
Ik zou graag willen weten hoe ik weer normaal internet krijg. Ik kan wel gewoon mijn netwerkschijf bereiken.

Ik weet dat het niet erg slim is, maar ik zou graag mijn internet weer terug krijgen. Ik heb de driver van Sitecom niet geinstalleerd, omdat dit nog niet werkt op Windows 8. Ik ben eergisteren geupdate naar windows 8. Het probleem had ik ook al op Windows 7. Op Windows 8 blijkt WinPCap niet te draaien, wat nodig is voor de installatie.

Groetjes,
Baveltje.

Links:
cmd ipconfig: http://pastie.org/5340936
link Homeplug: http://bitly.com/XjNnQE

Volgens mij heb je je IP adres nog steeds vast ingesteld.

Groeten Marcel

Bedankt voor het snel antwoorden, maar.. hoe...

Groetjes,
Baveltje

Laatst bewerkt door een moderator:
Als dat de eigenschappen van je WIFI adapter zijn in je vorige post dan klopt het idd.
Das dus goed.
Als je het voorheen ook zo had zou het moeten werken als je met je homeplug verbonden bent.
Kun je ook je pc bedraad op je homeplug aansluiten ?

Groeten Marcel

Neeeeeee, het zit zo.
Wifi doet het wel, maar zeer sloom.
Daarom werk ik via LAN.
Die instellingen waren van de Ethernet poort (LAN), daar heb ik problemen mee.

Groetjes,
Bas

Aha, nou snap ik het wat beter.
Heb je een pc waarop het wel snel werkt ?
Dan kun je de IP instellingen vergelijken.
Heb je de homeplugs + modem + router al even van de stroom afgehad zodat ze zich weer opnieuw instellen ?.

Groeten Marcel

Ik zal is proberen.
Ik ga eerst de stroom enzo ontkoppelen.

Blijf aub eventjes op dit topic hangen, dan is het minder lang wachten voor mij :P

Groetjes en alvast bedankt,
Bas

Stroom is uit en aangeweest, ik zie nogsteeds geen verandering.
Ik merk wel dat er op mijn homeplug drie lichtjes zitten, waarvan er twee aan zijn.
Ik denk dat de bovenste voor de stroomidentificatie is
De middelste voor de connectie met het internet (uit)
De onderste de dataverbinding (knippert)

Groetjes,
Bas

Bovenste lampje is power (230Volt)
Middelste geeft aan dat er connectie en dataoverdracht is tussen de homeplugs
Onderste geeft aan dat er connectie en dataoverdracht is tussen de pc en de homeplug.

In jouw geval betekend het dus dat de homeplugs geen verbinding hebben met elkaar.
Weet je zeker dat de software niet werkt op Windows8.
De WinPcap heb je misschien niet eens nodig.
Alleen de Homeplug200 utility werkt misschien ook.
Als je de WinPcap installatie annuleert gaat ie vanzelf verder met het installeren van de Homeplug200 Utility

Er zit ook een resetknopje op de homeplug als je het nog niet werkend krijgt (minimaal 20 seconden ingedrukt houden)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan