Ethernet kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

EgbertJan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Hallo beste mensen,

Ik ben recent begonnen met streamen van een spel, en daarvoor heb je een redelijk upload snelheid nodig. Ik heb momenteel via speedtest gekeken dat ik 100 Mb download en 10 Mb upload heb. Dit zou super moeten werken, maar dat doet het echter niet. Nu heb ik een beetje rond gekeken en vervolgens kwam ik uit op mijn ethernet kaart dat dit mogelijk iets zou kunnen zijn. Zelf heb ik een Realtek PCIe GBE Family Controller met het stuurprogramma 7.53.216.2012, deze heb ik via een website gedownload (deze versie kon ik niet via bijwerken krijgen). Nadat ik deze versie had geïnstalleerd kon ik wel weer op bijwerken drukken, maar wanneer ik dat had gedaan had ik opeens geen internet meer! NU begin ik te twijfelen of mijn ehternet kaart nog wel optimaal functioneert, dus dit wou ik even verifiëren via deze topic.

Zelf heb ik dit moederbord (met ethernet aansluiting): http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=501011 maar ik zit dus te denken om een externe kaart te kopen (indien dit verbetering brengt) en zo ja, welke zouden jullie me dan aanraden?

Als jullie nog andere suggesties hebben waar ik naar zou kunnen kijken zou ik dit erg waarderen, aangezien ik hier al behoorlijk wat tijd in gestoken heb om het wat fatsoenlijk te laten draaien (maar niet echt succesvol is tot nu toe).

Alvast bedankt voor alle hulp.

P.S. als dit niet het goeie forum is zou ik graag willen weten waar ik het zou moeten posten!

je netwerkkaart is voldoende een externe zal niet beter zijn, je zit nu namelijk al in de gigabit reeks.
ik denk eerder dat jouw router het probleem is.
welke aansluiting heb je van provider...adsl of kabel of sateliet...
doe eens een speedtest op www.speedtest.net

Maar als u op uw PC met de standaard ethernet connectie met www.Speedtest.nl 100MB down en 10MB up krijgt als resultaat, dan werkt dat toch perfect? Of begrijp ik iets niet helemaal.

Ik heb een UPC abonoment van 100 / 10 (geeft speedtest ook weer), echter het schijnt te zijn dat op het moment dat ik stream mijn connecties rond de 1500-2000 (kbps) zijn, ik krijg soms lag spikes in mijn stream (frame drops), dus ik dacht dat ik het in mijn internet verbinding kon vinden. Ik dacht dat ik het eerst maar bij mijn hardware zou moeten zoeken en daarna pas aan mijn ISP zou moeten gaan twijfelen. Maar als ik sowieso geen exterene ethernet kaart nodig heb is dat al uitgesloten. Zouden jullie me nu iets anders kunnen aanraden of moet ik dan een post maken in een andere sectie?

Bedankt voor de snelle reacties!

Laatst bewerkt:

Bedankt voor deze link! Ik heb deze gedownload en ook SG TCP Optimizer die ik via een forum heb gevonden, heb ze even goed bekenen en het lijkt alsof de snelheden al beter zijn geworden! Ik zal nog wel even goed kijken of dit het ook daadwerkelijk is geworden, maar anders neem ik contact op met mijn ISP.

Bedankt voor alle moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan