Ethernet kabel omzetten in Wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerryJan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Ik heb een laptop die ik via een gewone kabelmodem op internet heb zitten.
Dit gaat via een normale router. Dus geen draadloos.
Nu wil ik draadloos internetten met m'n laptop. Kan ik ook een apparaatje krijgen die een normale netwerkkabel omzet in een draadloos signaal?
Ik zal proberen het uit te leggen:
- een apparaatje die je in normale ethernet-uitgang van de router kunt stoppen en die het dan omzet in een draadloos signaal.
- Misschien is het ook mogelijk om een apparaatje te krijgen waarin je een ethernet-kabel kunt stoppen, en die het dan omzet in een draadloos signaal?
Weet iemand hier een oplossing voor?

mvg,

Berjan

Hier staat ook niks..:(
Ja het kan idd via een wireless router of acccesspoint..maar die dingen zijn aardig prijzig.
In theorie zou het toch moeten kunnen om een signaal om te zetten in een wireless signaal?

Je kan een accesspoint gebruiken. Deze doet niets anders dan een ethernetsignaal omzetten naar een draadloos signaal. Je laptop moet dan wel een wifi ethernetkaart hebben.

Het accesspoint is dan verbonden met de router.
Let er op dat je de volgende dingen goed insteld:
- Kanaal (standaard 11, pak een ander, waarschijnlijk gebruikt je buurman ook 11)
- MAC adres blokkade: Regel het zo dat alleen het macadres van je laptop verbinding kan maken met het accespoint.
- WEP encryptie (128 bits encryptie)

Standaard staat dit allemaal uit. Hierdoor kan iedereen binnen een straal van X meter van jou internet gebruik maken......

OK bedankt voor jullie hulp.
Ik hoorde dat zo'n accesspoint nog duurder is dan een wireless router of valt dit mee??
Weten jullie een goede winkel?

Bij www.alternate.nl:

3Com OC Wireless 11g Access Point

Afbeelding kan afwijken van het origineel

Prijs:
EUR 89,00

Type: AccessPoint

LAN:
Snelheid: 10/100 Mbps

Wireless LAN:
WiFi gecertificeerd: Ja
Protocollen: IEEE 802.11b
IEEE 802.11g
Snelheden: 11 Mbps (b)
54 Mbps (g)

Encryptie: WPA, 40 bit, 64 bit, 128 bit

Aansluitingen:
RJ-45 LAN: 1 x

Formaat (BxHxD): 220 x 25 x 135 mm

Toebehoren: Power adapter, UTP kabel, Quick Start guide

Overige informatie: Met de 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point kunnen gebruikers toegang krijgen tot het netwerk, Internet, en e-mail met snelheden tot 54 Mbps over een afstand tot 100 meter.

Het Access Point maakt zowel gebruik van 256-bit WPA (Wireless Protected Access) encryptie als 40/64- en 128-bit shared-key WEP (Wireless Encryption Protocol) encryptie om data op het netwerk te beveiligen.

Backwards compatible met 802.11b apparatuur.

Garantieperiode: 24 maanden

Artikelnummer: LWAO51

Router is meestal iets duurder maar niet schrikbarend en voor die 10 euro extra zou ik voor de router gaan.

Tja goede winkels. Wil je er echt heen of wil je via het www bestellen

En goed onderzoeken waar je het goedkoopst uitbent kan baat hebben.

Accesspoint van 3com kost bij norrod 13 euro minder

Mario,

wat hij vraagt bestaat wel, alleen heb je dan een LAN kabel in de WLAN ontvanger maar nog een snoertje die je in een USB poort moet steken zodat de WLAN ontvanger stroom krijgt. Dat kan namelijk niet via de LAN.

Ik heb deze in een hotel gezien in Belgie. Alleen geen idee welk merk maar het bestaat dus wel.

Hallo
Als je dan toch bij Alternate ben.
Voor die 89euro heb je ook een router.
Persoonlijk zou ik daar voor gaan.

Groeten Ed

Ok allemaal bedankt!
Ik heb nu even genoeg informatie en als ik die router wil kopen dan hoor je het wel.
mvg,

Berjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan