Ethernet lankaart start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

add17544

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Heb een PCI lankaart willen installeren op een XP Pro machine. Eerste eigenaardige vaststelling: XP zei bij het opstarten niet dat er nieuwe hardware was gevonden. Heb dan de software van de drivers geinstalleerd waarna ik een foutmelding krijg: apparaat start niet op. In het apparaatbeheer staat de lankaart met het gele uitroepteken. Ik krijg geen leven in de kaart.
Helpmij aub

In een ander pci slot steken. Iig niet de bovenste 2. Kan conflict creeren als ie in 1 of 2 zit...

Heb hetzelfde PCI slot gebruikt als mijn oude kaart die wel werkte.

Heb hetzelfde PCI slot gebruikt als mijn oude kaart die wel werkte.

kan altijd keer proberen. problemen localiseren noem ik dat.. Probeer de kaart eens in een andere pc. misschien is ie gewoon naar het hiernamaals..

Probleem opgelost. Heb de kaart eruit gehaald. Alle soft van de driver die ik had geïnstalleerd eraf gehaald, en de PC uitgeschakeld. Een nacht laten rusten. 's Anderendaags kaart ingestoken en PC opgestart. Kaart werd als nieuwe hardware herkend door XP (wat voorheen niet gebeurde) en heb de drivers geïnstalleerd. Alles verliep op wieltjes, probleem opgelost, al weet ik niet hoe het kwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan