Ethernet modem en netwerk ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Vraagje;

Heb zojuist het ethernet modem ontvangen voor de ADSL verbinding.

Eén van de stappen is het aansluiten van het modem op de computer (uiteraard).

In de ethernet kaart van de computer zit echter al de kabel van het netwerk die wij hier op kantoor hebben.

Is het nu de bedoeling dat we het (lan) netwerk ook over die modem gaan doen of zal ik een tweede ethernetkaart moeten aanschaffen ?

Jacco
 
Als ik je goed begrijp, moet je een kaartje erbij kopen, eentje voor internet, eentje voor Lan
 
Als het een multimodem is ... zou je alle computer (4 max) op het modem aansluiten .. maar als er maar 1 computer op kan ... moet je er een router tussen doen of een 2e netwerkkaart en vanuit die kaart naar andere computer
 
Daar was ik al bang voor. Want als ik nu de modem aansluit dan heb ik dus geen netwerk meer.

Jacco
 
Geplaatst door Bruce The Boss
Daar was ik al bang voor. Want als ik nu de modem aansluit dan heb ik dus geen netwerk meer.

Jacco

dat klopt, MAar als je een netwerkkaartje erbij koopt heb je internet op 2 pc's ;)
 
Ons (lan) netwerk gaat via een HUB-kastje.

Als ik er een netwerkkaart bij koop dan kan ik toch gewoon iedereen (5 computers totaal) weer op internet krijgen ?

Jacco
 
Geplaatst door Arjan99


Als jij die hub op die tweede netwerkkaart aansluit... moet dat gewoon kunnen ja....

Je moet op de pc waar het modem aan hangt wel router software installeren, anders krijg je nooit internet op die andere pc's.

Dit kan met de ingebouwde ICS (internet Connection Sharing) van windows of met bijv. winroute.
 
ik wil niet vervelend zijn hoor maar je moet gewoon de hub aan het modem hangen en dan de pc's aan de hub, dan heeft iedereen internet,

de ethernetmodems zijn nl al routers!
 
Geplaatst door Deodupke
ik wil niet vervelend zijn hoor maar je moet gewoon de hub aan het modem hangen en dan de pc's aan de hub, dan heeft iedereen internet,

de ethernetmodems zijn nl al routers!

Das dus niet waar, de meeste ethernet modems kunnen zo geconfigureerd worden dat ze als router werken, maar zijn dat standaard niet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan