Ethernet naar USB conversie of hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik gebruik Internet + bellen en heb daarbij een Router van Thomson. Op die router zit wel een USB port, maar alleen om de als ingang vanuit een modem te gebruiken en niet als printer of disk server (De vierkante USB connector). Binnenkort komt er een tweede computer aan dit netwerk te hangen en moet mijn printer met USB aansluiting toegangkelijk worden vanaf het netwerk, ook als de computer waar de printer nu aan hangt niet aanstaat. Ik ben danook op zoek naar een Ethernet naar USB converter of een USB hub die ik op een Ethernet port kan aansluiten. Bovendien moet ik vanwege de USB printer ook zeker weten dat die hub verkeer in twee richtingen kan verwerken. Op de eerste KPN Experia box kon ik mijn printer niet aansluiten omdat de USB port die daarop zat alleen maar 1 richtingsverkeer toestond. Wie kan mij een hint geven waar ik de oplossing moet zoeken, een andere printer kopen is geen optie.
 
Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een zogenaamde printer sever.
Deze sluit je aan op het netwerk (via een router) en hierop sluit je de printer(s) aan.
Deze kan je dan vanuit alle pc's aansturen.


Robbie32
 
Ik zoek eigenlijkiets algemeners. Iets waarop ik ook een externe schijf kan aansluiten. Wat ik niet kan vinden is welke printer servers 2 richtings verkeer aankunnen. De printer server die in mijn oude siemens experia box zat was 1 richtings verkeer en daardoor werkte de printer niet. Of in iedergeval niet met alle mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan