ethernet netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvi

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2003
Berichten
7
Ik wil mijn ethernet instellen alles op automatisch om mijn adsl verbinding te maken met een router. Ik kan de subnetmask en de ip adres niet automatisch op de juiste instelling instellen. ik moet een subnetmask 255.255.255.0, maar automatisch geeft hij 255.255.0.0, en de ip adres begint met 169.x.x.x i.p.v. 192.168.x.x
ik heb geprobeert op nieuw te installeren, maar krijgt dezelfde geval.
 
En als je handmatig het IP-adres en Subnetmask invuld?
 
Heb ik al geprobeerd. krijgt ook geen internet verbinding. wel staat er wel de juiste ipconfig, maar geen internet verbinding.
 
Branden de twee lampjes op je netwerkkaart?
Zoniet even de upt stekker er uit halen en even wachten, daarna terug inpluggen.

Heb het gisteren ook nog voorgehad.
 
Het is een netwerkkaart van een laptop. kan niet zien of het brandt. Het probleem was toen ik mijn wireless adapter heb uninstalled. ..
 
Je krijgt kennelijk geen IP-nummer van de router maar van Windows zelf (gezien het IP-nummer) dit houdt in dat de verbinding tussen de router en de netwerkkaart niet in orde is.
 
Wat voor ethernetmodem heb je ?
Misschien router even aan en uit doen.Probeer anders even met toevoeging van dns provider.
 
ik heb ook al geprobeerd met een andere kabel van mijn andere computer naar de router die wel goed doet en internet kan surfen op mijn laptop maar blijft geeft hij een ip adres 169.x.x.x en subnetmasker 255.255.0.0
ik heb gewoon een realtek rtl8139/810X family PCI Fast Ethernet NIC netwerkadapter.
 
Geplaatst door calvi
ik heb ook al geprobeerd met een andere kabel van mijn andere computer naar de router die wel goed doet en internet kan surfen op mijn laptop maar blijft geeft hij een ip adres 169.x.x.x en subnetmasker 255.255.0.0
ik heb gewoon een realtek rtl8139/810X family PCI Fast Ethernet NIC netwerkadapter.

Kun je de netwerkkaart opnieuw installeren of evt een andere proberen ?
 
Ik heb netwerkkaart al opnieuw geinstalleerd... geen resultaat. Dus heb ik maar allerlaatste oplossing: opnieuw windows installeren. Hij doet het nu weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan