Ethernet poort werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

Ik heb op mijn Asus M2NSli deluxe moederbord 2 ethernet poorten zitten. De ene gebruik ik voor internet, de andere voor digitale tv. Nu werkt van de een op de andere dag één poort niet meer: ik heb nu alleen tv, en als ik de kabels verwissel heb ik alleen internet.

De kabels liggen wat los, kan het zijn dat er door een ruk de poort beschadigd is geraakt? Er is aan de buitenkant niets te zien..

Wie weet er raad?

Mvg
Niek

je komt zelf al tot de conclusie dat er een poort stuk is.
Dat is dan niet te repareren als het vast op het moederbord zit.
enigste oplossing..plaats een netwerkkaart erbij op het moederbord.

je hebt niet toevallig in het bios gezeten en daar 1 poort uitgezet.
Of in het configuratiescherm.

Als je bedoelt of 1 van de ingangen van je stekker defect is dan kun je dat heel makkelijk testen door eerst je internet stekker in de ene poort te proberen, heb je dan internet dan kun je de andere ingang vervolgens testen.

Als je om en om op beide poorten wel internet hebt dan zijn deze ingangen zeker niet beschadigd en ligt het aan je instellingen.

Ga wat de instellingen betreft naar: Start--> Confugeratie scharm --> netwerk verbindingen (heb zelf een Engelse versie en dan heet deze "Network Connections") controleer hierin of de juiste poort niet uitgeschakeld staat. Je kunt een poort activeren door hierop met je rechtermuis te klikken en vervolgens inschakellen.

@puppie nou het is niet echt een conclusie, maar een mogelijkheid. Ik zie geen beschadiging oid ;)

@CB01 Het ligt in ieder geval niet aan de draden, deze werken allebei wel. De beide adapters zijn ingeschakeld, de ene is verbonden, en de andere zegt "Netwerkkabel is niet aangesloten".

Het kan in ieder geval niet iets softwarematigs zijn lijkt me? Anders moet ik inderdaad maar even gaan kijken of ik nog ergens zo'n netwerkkaart heb liggen ;)

Als je er zeker van wil zijn of dit nu wel aan de software/ instellingen ligt dan kun je het beste je computer terug zetten naar een datum waarop alles nog wel had gewerkt.

Door een herstelpunt te kiezen die in de tijd ligt waarop alles nog goed werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan