Ethernetcommunicatie tussen 2 verschillende PLC´s

Status
Niet open voor verdere reacties.

ifstatement

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Beste iedereen,

Het is wellicht een vage vraag, maar ik heb twee PLC´s in een productielijn staan van verschillende merken. Om het systeem vanuit 1 punt te kunnen regelen, wil ik de twee PLC´s met elkaar laten communiceren. Beide hebben een ethernetpoort beschikbaar voor IP en TCP. Ik moet alleen bekennen dat ik niks/amper iets weet van ethernetcommunicatie. Is het mogelijk zelf een driver te maken voor communicatie? En zo ja, hoe is dit mogelijk? Voor beide PLC´s is er ook een computerapplicatie, maar ik wil ze direct met elkaar laten communiceren. Ik wil variabelen over kunnen sturen.

Bij voorbaat dank!

Hallo ifStatement,

Is het niet mogelijk om deze twee PLC op een bus systeem aan te sluiten? bijvoorbeeld profibus. Deze twee plc kunnen dan als slave gekoppeld worden aan bv een PC. Nu kunnen de slaves met elkaar communiceren via de PC.

Volgens mij (weet ik niet zeker) is het zelfs mogelijk met goede instellingen om direct slave-slave met elkaar te communiceren zo. Maar slave-master-slave werkt in ieder geval.

Succes
Edit:

Misschien heb je hier wat aan? op dit forum hebben ze het over eenzelfde probleem. het is blijkbaar goed mogelijk via ethernet! http://www.plc-forum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=84&t=3063

Laatst bewerkt:
Hallo goedlichtJoost,

Ja via een PC is een mogelijkheid, beiden bieden ook de mogelijkheid om eigen PC-applicatie met .NET talen te maken. Maar we willen geen extra hardware hoeven toe te voegen aan het systeem, althans geen extra PC.
Via een bus zou misschien ook kunnen inderdaad, maar om variabelen over te sturen, liever ethernet.
Bedankt voor de extra info!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan