ethernetkaart in oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
Berichten
36
Ik wil op mijn oude pc een ethernetmodem voor ADSL aansluiten.Hiervoor moet ik een ethernet kaart in de pc aanbrengen.
Werkt dit op deze pc (120 mHz geen mmx,windows 98SE)????
 
Waarschijnlijk wel ja, als dat bij de specificaties staat.
 
Ethernet (netwerk) kaarten bestaan al bijna net zolang als er computers zijn dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Ik zou alleen de volgende dingen nakijken voordat je tot aanschaf overgaat:
-voldoet de pc aan de minimale systeemeisen voor jou provider (waarschijnlijk net wel, want meestal is de minium eis een p100)
-welke aansluitingen heb je in de pc (PCI, ISA )
 
Als je zeker weet dat jouw ethernetkaart aan de minimale specificaties voor die pc voldoet is er niets aan de hand. De nieuwere kaarten worden vaak niet (goed) meer ondersteund door de pentium1, en is installeren dus een probleem.
In jouw geval zou ik een oudere netwerkkaart installeren, deze werken welliswaar op 10mbit, maar dat maakt voor internetten niets uit, wel zal je van de snelheid op een netwerk wel enige vertraging ondervinden.
 
Geplaatst door jackall
Als je zeker weet dat jouw ethernetkaart aan de minimale specificaties voor die pc voldoet is er niets aan de hand. De nieuwere kaarten worden vaak niet (goed) meer ondersteund door de pentium1, en is installeren dus een probleem.
In jouw geval zou ik een oudere netwerkkaart installeren, deze werken welliswaar op 10mbit, maar dat maakt voor internetten niets uit, wel zal je van de snelheid op een netwerk wel enige vertraging ondervinden.


Uhhhmmm, ALLE aansluitingen zoals PCI en ISA zijn gestandariseerd, dus daar kan nooit een probleem liggen. Het enigste probleem dat je zou kunnen ondervinden is een driver die niet meer voorhanden is voor b.v. een oude windows versie.
Ik bouw regelmatig netwerkkaarten in bij PI's en ze werken altijd, ongeacht welk merk of type. En wat betreft de snelheid er bestaan ook ISA netwerkkaarten die 100mbit ondersteunen dus dat hoeft voor een netwerk geen probleem te zijn en voor een internet verbinding is 10mbit voldoende.
 
weet ik ook wel dat die gestandaardiseerd zijn.
ware het niet dat ik de netwerkkaart die ik destijds van mijn isp bij de kabelmodem had gekregen dus niet werkte op een p1(166mmx) met 98se. En waarom niet: dat 98se het geheugengebied die de kaart vereiste niet beschikbaar stelde. zelfs niet met verschillende drivers.
Een andere model(ouder 10mbit) leverde totaal geen problemen op en werkte perfect.
 
Je kunt zowel de DMA (geheugengebied) als de IRQ (interrupt request) handmatig instellen. De instellingen van 100 naar 10 verlagen zorgt idd voor een reductie in het DMA bereik maar was dus niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan