ethernetkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tessa 65

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Berichten
18
Geprobeerd ADSL te installeren, de volgende vermelding kwam; ethernetkaart niet gevonden/ TCP/IP geconfigureerd niet gevonden. Kan er een ethernetkaart geplaatst worden? Wat is TCP/IP? Tevens past snoertje van modem niet in pc omdat er geen USB-aansluiting aan zit, is dit ook te veranderen of moet het hele spulletje maar retour??
 
Je wilt zo te lezen adsl via usb?

Als jij geen usb ingang in je pc hebt kun je een pci usb kaart aanschaffen
 
Als jij adsl via usb hebt hoeft het niet.

Er is wel een mogelijkheid om adsl via ethernerkaart te doen maar daarvoor dient er ook een ethernet (rj45) aansluiting op het modem aanwezig te zijn
 
Hoi Tessa,
Even in aanvulling op wat Mario al zei, kijk eerst even bij je ADSL-provider naar de vereisten van je systeem.
Staat daar dat je een ethernetmodem krijgt, dan is die kaart daarvoor vrij eenvoudig te installeren en dan zit daar zo'n RJ45 aansluiting bij. Kan je bij elke PC-boer kopen.
Staat daar dat je een USB-modem krijgt, moet je idd een usb kaart kopen.
(Ik heb een maand geleden voor hetzelfde raadsel gestaan).
Succes!
 
Voor de duidelijkheid; ik wil het niet op de USB maar dacht dat het zo moest, maar dat kon niet, er is een ethernetmodem gekomen en nu blijkt er geen ethernetkaart in pc te zitten, dus als ik het goed begrijp is na plaatsing van een ethernetkaart alles normaal aan te sluiten?
 
Na het plaatsen van een ethernetkaart moet alles goed komen
 
klopt inderdaad.

Zit er aan je modem een snoertje met een 'telefoonstekkertje' ?

Die moet dan in je ethernetkaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan