Ik heb een nieuwe Acer Aspire X3200 mini-PC met Windows Vista, die een paar weken gewerkt heeft met een ethernetkabel aangesloten op een Speedtouch 580 modem. Van de ene op de andere dag werd echter de ethernetkabel niet meer gedetecteerd. Draadloze verbinding werkte prima, maar het lampje op de router bij "Ethernet" ging niet meer aan.
Volgens de KPN-helpdesk zou dit aan de router liggen, dus die werd kostenloos vervangen door een KPN Experiabox ST780. Het probleem blijft. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
- ethernetkabel tussen ST780 en Acer Aspire X3200: niet gedetecteerd.
- ethernetkabel tussen ST780 en oude Windows XP laptop: werkt prima
- andere ethernetkabels: geen verschil
- draadloze verbinding werkt met beide machines prima;
De Aspire X3200 heeft een netwerkkaart 802.11n Wireless PCI Express LAN Adapter van Lite-On technology, met een driver versie 2.00.04.0000 van Ralink Technology.
Iemand ooit zoiets meegemaakt? Kan ik nog iets proberen behalve de computer ter reparatie aanbieden? Alvast bedankt!
Volgens de KPN-helpdesk zou dit aan de router liggen, dus die werd kostenloos vervangen door een KPN Experiabox ST780. Het probleem blijft. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
- ethernetkabel tussen ST780 en Acer Aspire X3200: niet gedetecteerd.
- ethernetkabel tussen ST780 en oude Windows XP laptop: werkt prima
- andere ethernetkabels: geen verschil
- draadloze verbinding werkt met beide machines prima;
De Aspire X3200 heeft een netwerkkaart 802.11n Wireless PCI Express LAN Adapter van Lite-On technology, met een driver versie 2.00.04.0000 van Ralink Technology.
Iemand ooit zoiets meegemaakt? Kan ik nog iets proberen behalve de computer ter reparatie aanbieden? Alvast bedankt!