Etiketten: 7 i.p.v. 8 rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anher

Verenigingslid
Lid geworden
14 jul 2001
Hallo,

Via de wizard heb ik geprobeerd etiketten te maken. Dat is gelukt, maar er komen geen 8 rijen maar 7 tevoorschijn. Heb het etikettennummer goed ingevuld en alles staat er keurig, maar de laatste twee adresblokken verschijnen niet. Heb ik iets in de query fout gedaan, zodat er alleen maar 7 rijen te zien zijn?

Dank, Anher

Hoi Anher,

Ik denk dat je niets fout hebt gedaan, omdat ik het probleem herken. Ik heb van de week les gegeven bij een Consultancy Bureau met Word 98 op een iMac. Daar gebeurde dit ook. De laatste rij van de tabel kwam op een nieuwe pagina terecht, terwijl wel het goede (Avery) etiketnummer was ingevoerd.

Ik heb hetzelfde vervolgens geprobeerd op mijn laptop (Compaq E500, W2K en Word2K UK) en daar ging het wel goed.

Wellicht kun je het etiketnummer melden. Dan kan ik kijken of het op mijn laptop nu ook een probleem geeft, of dat het bij mij wel goed gaat.

Wellicht zit er wat fout in de etiketbestanden in sommige Word-versies. Zou anders geen verklaring hebben.

Dergelijke problemen worden ook wel eens veroorzaakt doordat de pagina marges niet helemaal goed staan.
Access heeft overigens de vervelende eigenschap om de pagina marges te resetten naar de default als je een rapport in ontwerp modus opent! Je moet die marges dus elke keer opnieuw zetten als je een aanpassing in je rapport doet!

Access: 7 i.p.v. 8 etiketten

Hallo Ytos en Bartuls,

Dank voor jullie reactie.

Het etiketnummer is Herma 4620. Ik werk met Word en Access 2001 (in Sri Lanka gekocht). Had de lijst via Word gemaakt en kwam later tot de ontdekking dat de data base in Access stond. Na het invoeren en uitprinten kreeg ik mooie etiketten, maar toen ik wijzigingen en toevoegingen wilde maken ging niets goed totdat ik Access vond. Vandaar uit geprobeerd de etiketten te maken met het probleem 7 i.p.v. 8.

Welke marges zou je dan moeten instellen?

Groetjes Anher

Zeer bedroefd

Jammer dat er nu werkelijk niemand bereid is te antwoorden.

Sorry

Hoi anher,

Had geen bericht meer gekregen over deze topic, dus niet meer aan gedacht. Kreeg nu net wel bericht. Heb je verhaal doorgelezen. Denk dat je marges in moet stellen van 0cm, gezien de opbouw van de etiketten. Kan zijn dat je een melding krijg dat dat niet mogelijk, maar die moet je dan negeren. Is de enige mogelijkheid die ik kan bedenken.

Bij mij werkt het nummer in Word trouwens wel; in Access kan ik het niet controleren.

Succes

P.S. het komt natuurlijk vaker voor dat men niet meer reageert, omdat men de oplossing gewoon niet heeft. Dan moet je niet 'zomaar' traffic creeeren. Vandaar dat niet iedereen reageert.

zomaar

Hallo,
Ik was niet zomaar 'traffic' aan het creeren. Had eerst bij dezelfde topic van iemand anders geprobeerd een oplossing te vinden en kreeg advies zelf de vraag opnieuw te stellen. Inmiddels had ik in de gaten dat er toch niet werd gereageerd en heb er verder niet meer naar omgekeken, totdat mij verzocht werd de topic af te sluiten. Dat heb ik gedaan. Dat was geen 'traffic' op mijn verzoek. Ik zoek me altijd eerst suf op de site naar hetzelfde probleem en als ik zie hoe vaak dezelfde vraag wordt gesteld en als ik daarbij dan ook nog wordt gevraagd zelf een topic te openen dan weet ik het niet meer. groeten anher

OK, begrijp waarom de topic weer in de lucht kwam en er traffic gecreeerd werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan