Ik wil graag etiketten maken binnen swriter (word voor open office), met daarbij een kopelling met excel alleen kom ik er niet echt aan uit waar ik moet beginnen.
Voor office 2003 volg ik altijd de volgende stappen (zie hieronder), maar afdruk samenvoegen kan ik nergens vinden binnen open office. iemand een oplossing
1. Menu: Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen.
2. In de taakvernster dat rechts verschijnt: keuzerondje bij Etiketten.
3. Onderaan: Volgende: Begindocument.
4. Hierna klikken op 'Opties...' en etiketformaat kiezen.
5. Onderaan: Volgende: Adressen selecteren.
6. Keuzerondje voor 'Bestaande lijst gebruiken:.
7. Klik op 'Bladeren' en Excelbestand zoeken en alle opties in het dialoogvenster negeren
en voor 'OK' kiezen.
8. Onderaan: Labels schikken.
Dan gaan het nu beginnen
1. Nu: 'Meer items...' kiezen
2. Nu dubbelklikken op alle adresvelden uit je excel sheet, die je wilt gebruiken IN DE
3. JUISTE VOLGORDE en het venstertje hierna sluiten.
4. Alle velden staan nu alleen op het eerste etiket.
5. Wel tussen allen velden een spatie en/of Enter geven.
6. Hierna in het taakvenster klikken op 'Alle etiketten bijwerken'.
7. De adrescode komt nu op alle etiketten te staan.
8. Onderaan: Labelvoorbeeld ....... etc. de rest van de stappen volgen.
Zelf selecteren van adressen
Tussen stap 5 en 6 binnen de WIZARD heb je de functie adressenlijst bewerken als je daar op klikt, kun je aangeven welke organisatie van toepassing zijn. Het is namelijk niet de bedoeling dat er 80 etiketten uitrollen.
Voor office 2003 volg ik altijd de volgende stappen (zie hieronder), maar afdruk samenvoegen kan ik nergens vinden binnen open office. iemand een oplossing
1. Menu: Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen.
2. In de taakvernster dat rechts verschijnt: keuzerondje bij Etiketten.
3. Onderaan: Volgende: Begindocument.
4. Hierna klikken op 'Opties...' en etiketformaat kiezen.
5. Onderaan: Volgende: Adressen selecteren.
6. Keuzerondje voor 'Bestaande lijst gebruiken:.
7. Klik op 'Bladeren' en Excelbestand zoeken en alle opties in het dialoogvenster negeren
en voor 'OK' kiezen.
8. Onderaan: Labels schikken.
Dan gaan het nu beginnen
1. Nu: 'Meer items...' kiezen
2. Nu dubbelklikken op alle adresvelden uit je excel sheet, die je wilt gebruiken IN DE
3. JUISTE VOLGORDE en het venstertje hierna sluiten.
4. Alle velden staan nu alleen op het eerste etiket.
5. Wel tussen allen velden een spatie en/of Enter geven.
6. Hierna in het taakvenster klikken op 'Alle etiketten bijwerken'.
7. De adrescode komt nu op alle etiketten te staan.
8. Onderaan: Labelvoorbeeld ....... etc. de rest van de stappen volgen.
Zelf selecteren van adressen
Tussen stap 5 en 6 binnen de WIZARD heb je de functie adressenlijst bewerken als je daar op klikt, kun je aangeven welke organisatie van toepassing zijn. Het is namelijk niet de bedoeling dat er 80 etiketten uitrollen.