• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Etiketten maken van Excel bestand: ' Could not find ISAM ' foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eva88

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Beste allen,

Ik wil graag op basis van een Excel adressen bestand etiketten afdrukken. Dit kan met Word heb ik begrepen, echter als ik de stappen volg krijg ik bij het sselecteren van het Excel bestand de melding 'Could not find installable ISAM'. Houdt dit in dat het volledige bestand corrupt/onbruikbaar (voor dit doeleinde) is, of kan ik dit oplossen?

Is er anders een andere manier waarmee ik van dit bestand (ongeveer 1000 adressen) etiketten kan maken?

Alvast bedankt!

Welke office versie? en welke stappen volg je om excel toe te voegen?

De office versie is 2007. Ik volg de stappen zoals die aangegeven worden in de optie ' step by step Mail Merge' van word.

verzendlijsten -> "Adressen selecteren" -> "bestaande lijst" -> de excel file?

Wanneer krijg je de fout? wanneer je dubbelclicked op de excel file? Ik heb een schone 2007 installatie en het werkt met die stappen.

Wat je kan proberen is bij "gegevens bron selecteren" niet de file te dubbelclicken maar "nieuwe bron" te klikken rechts van het bestandsnaam-vak. Selecteer vervolgens "ODBC-DSN" -> "excel files" -> de file.

Als dat wel werkt mis je mogelijk de JET driver.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, alleen is het probleem nog niet opgelost.

Wampier, als ik het via 'new source' / 'nieuwe bron' doe krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Laatst bewerkt:
Heeft het Excel-bestand een kopregel met namen?

Ergens is er iets niet goed geinstalleerd lijkt het wel. Wat je kunt proberen, maar dit gaat al snel geavanceerd worden is de ODBC drivers nogmaals downloaden en installeren en opnieuw met methode 2 proberen:

http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/

Iets anders wat je kunt doen is even een compleet lege excel maken en er het volgende in zetten en saven (3 kolommen):

naam voornaam plaats
jansen henk thuis

Vervolgens deze excel proberen te importeren. Dan kun je uitsluiten dat je excel bestand mogelijk corrupt is. Werkt het wel met deze simpele file dan moet je waarschijnlijk je excel opnieuw indelen.

@wampier; hoe kan ik die drivers installeren? Zeker onmogelijk als je geen ' administrator' in windows bent?

Zeer waarschijnlijk niet. Overigens zouden de drivers normaal ook niet mogen ontbreken. Als het een driver fout is (zie opmerking over testen met apart excel bestand) dan kan het zeer waarschijnlijk niet opgelost worden zonder admin rechten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan