etiketten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Ik heb een lijst in word met nummer en naam.
Zoiets:
1a
2b
3c
4d

Nou wil ik die allemaal op een etiket afdrukken.
Dus 1a op een etiket 2b op het volgende etiket etc etc.

Dat lukt niet. Het lukt wel. maar als ik zeg 3 etiketten horizontaal en 5 vertikaal. Dan maakt word ergwoon van.
Zoveel mogelijk op een A4. gevolg halve etiketten aan het einde van een A4. Dat is zo vermoeiend. Waarom doet word dat??? Ik kom er niet uit en morgen moet ik om 9:30 al die etiketten afleveren.

Daar komt ook nog bij dat word de eerste (dus 1a) niet verwerkt. Ik begrijp er niets van.

wie kan mij helpen.
ik werk met office 2000

bedankt,
Kompas

gewoon in word in tabblad extra dan afdruk samenvoegen maar zorg wel dat je 1a en 1b in exel maak, lukt het niet dan hoor ik het wel. nog even dit zorg dat je in rij 1a in exel b.v iets zet b.v naam en dan in elke rij 1a-2b enz enz

Rudy

Het eerste record ziet Word als een sjabloon.
Zet dus boven het eerste record bv NrNaam.

Sla de lijst op en open een nieuw word document.
Ga na Extra, Afdruk Samenvoegen, klik op Maken.
Kies Adresetiketten, kies actief venster, kies Gegevens ophalen, kies koppelen.
Selectreer je bestand en klik op OK
Ik ga er van uit dat alle informatie die je op één stikker wilt op één regel staat, afgesloten door een Enter, Wordt gaat hier standaard ook van uit dus klik op OK.
Klik op Hooftdocument instellen.... (tja waar anders op)
Nu moet je de juiste stikker instelling kiezen, kijk op je stikkervel of er een nummer opstaat en selecteer dat uit de tabel, je kunt bij Etiketten ook nog andere producenten uit kiezen, mocht jou stikker val er niet bij staan kun je op nieuw klikken en alle instellingen invullen voor het door jou gebruikte stikkervel...
Alles klaar of gevonden, klik op OK.
Klik op Samenvoegveld invoegen.
Als je zoals bovenaan aangegeven NrNaam boven aan hebt gezet in je lijst zul je deze nu zien, selecteer hem.
Druk op OK en vervolgens op Sluiten.
Bovenaan in word zijn er extra buttons bij gekomen, oa één met de tekst; Samenvoegen... , klik hier op.
Klik op Samenvoegen :)
Eventueel krijg je nog een fout melding maar trek je daar niets van aan, nu kun je stikkers printen (wel even eerst opslaan hé, voor als het fout gaat.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan