Etiketten op meerdere vellen onmogelijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Het lukt me niet om meer etiketten af te drukken dan dat er op één stickervel passen. Ik moet ongeveer 70 adressen op etiketten kunnen afdrukken. Hoe kan ik dat doen?

Via de wizard 'Afdruk samenvoegen' krijg ik één stickervel gevuld. Daarna zegt ie "doe het zelf maar'.

Als het goed is zou Word zelf eventuele nieuwe bladen aan moeten maken.

Ik kies wel altijd voor een nieuw document aanmaken.

ja, ik ook, maar het werkt niet. Heb er zelf niet aan gedacht omdat ik er toch nooit meer maak (maak liever gebruik van vensterenveloppen) maar iemand anders wees me erop en ik kan nergens het antwoord vinden.

Omdat ik weet dat je met brieven eerst altijd een extra pagina moet aanmaken om de adressen op de juiste plaats te krijgen, heb ik dat ook met het stickervel gedaan, maar ook dat werkt niet.

Daarna heb ik eerst het stickervel gekopieerd en 10 keer geplakt, maar hij komt niet verder dan de eerste pagina.

Het lukt me niet om meer etiketten af te drukken dan dat er op één stickervel passen. Ik moet ongeveer 70 adressen op etiketten kunnen afdrukken. Hoe kan ik dat doen?

Via de wizard 'Afdruk samenvoegen' krijg ik één stickervel gevuld. Daarna zegt ie "doe het zelf maar'.

Kan je in stappen uitleggen hoe je die stickers maakt?

Bedankt voor jullie reacties. Gisteravond ben ik er zelf achter gekomen hoe het werkt en nu kan ik hier ook het antwoord geven.

Meerdere stickervellen met Adresetiketten. Let goed op. Dit werkt alleen als het adressenbestand Labels/Kolomtitels bevat (Titel, Voornaam, Achternaam, Adres, Woonplaats en Postcode)

1. Klik in de menubalk op Extra→Brieven en verzendlijsten→Afdruk samenvoegen
2. Selecteer Etiketten en klik onderin op Volgende
3. Selecteer Het huidige document gebruiken en klik op Opties om het etiket te selecteren. Klik op OK.
4. Klik onderin op Volgende: Adressen selecteren
5. Klik op Bladeren en geef het pad aan naar het adressenbestand. Klik op OK
6. Klik onderin op Volgende: Labels schikken
7. Let op dat de eerste cel is geselecteerd en klik in het Taakvenster op Adresblok
8. Klik onderin eventueel op ‘Velden vergelijken’ om te controleren of het heel adres wordt gebruikt. Klik op OK als dat het geval is.
9. Klik op de knop ‘Alle etiketten bijwerken’ In elke cel wordt <<Adresblok>> weergegeven
10. Klik onderin op Labelvoorbeeld
11. Klik onderin op Volgende: Samenvoeging voltooien
12. Klik op ‘Afzonderlijke labels bewerken
13. In ‘Samenvoegen naar Nieuw document ‘ is Alles geselecteerd
14. Klik op OK

Dat moet het zijn. Veel plezier ermee!

Wat wordt gebruikt als adressenlijst?

Stap 11 en 12 zijn niet echt noodzakelijk, maar zouden ook niet de oorzaak mogen zijn van het niet samenvoegen naar meerdere pagina's met etiketten.

Een mogelijke oorzaak zou een fout kunnen zijn in de 'bron'.
Je zou dit uit kunnen proberen door dezelfde stappen, met hetzelfde gegevensbestand, op een andere pc uit te proberen en te kijken of het daar wél goed gaat ....

Er wordt een Excel bestand gebruikt. Ik zal inderdaad zo meteen de stappen proberen op een andere pc, goed idee en eventueel laat ik dan weer van me horen.

Mooie site, dat valijngebeuren.

De stappen zoals ze zijn beschreven, kloppen helemaal, ik kan er niets anders van maken, ook niet op andere computers (heb het gedaan op nog twee andere computers, ook met andere (Excel)adreslijsten).

BTW; de stappen 11 en 12 zijn onoverkomelijk op elke computer (3) waarop ik dit heb gedaan.

Nog een fijne zondag, voor zover mogelijk.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dank je (van die site), er moet alleen nodig weer eens iets aan gebeuren .....
Dat van mailmerge .... wonderlijk verhaal.

Want de stappen lijken inderdaad correct.
Dus als je het én op een andere pc, én met een andere Excelmap hebt geprobeerd, dan zou ik het ook niet meer weten .....

Kijk in zo'n situatie is het nou jammer dat je niet iemand hebt die effe over je schouder 'meekijkt' wat de oorzaak zou kunnen zijn.

ach ja, het is niet anders. Ik ben al blij dat ik een oplossing heb gevonden. Het is zo lekker om hier rond te struinen. Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb. Anders zou ik hier veel meer rondhangen om mijn handen te laten wapperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan