Etiketten printen (mbv Codesoft 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een database te creeeren waarin we patienten gegevens opslaan. Hier bijna zo goed als klaar mee maar nu wil ik graag dat er etiketten worden geprint aan de hand van de ingevoerde gegevens.

Nadat ze het Frm_Materials hebben ingevuld wil ik dat er etiketjes automatisch worden uitgeprint (code moet komen dus onder alle knoppen). Op het etiketje moet komen te staan;

1. PatientID
2. Welk materiaal er in zit (voor ieder materiaal een apart etiketje)

Even een voorbeeld;

Ik heb bij de study Anakinra, 2 buisjes met plasma en 1 buisje met PBMC waarin 10*10^6cells/mL inzit.

Nu wil ik dus op mijn etiketje hebben staan;

Ana0001
Plasma

Ana0001
Plasma

Ana0001
10*10^6 cells/mL PBMC

Is dit te realiseren? Ik denk dat weinig mensen Codesoft9 als software kennen, ik ook nauwelijks.

Ik heb hieronder de database toegevoegd;

Bekijk bijlage Patientendatabase1.part01.rar
Bekijk bijlage Patientendatabase1.part02.rar

Groetjes,

Simone

Waarom maak je niet een etiketten rapport in Access? Daar kun je prima etiketten mee maken en afdrukken.

De etiketten die uit het printertje komen zijn speciaal voor vriezers gemaakt en hebben dan ook bepaalde afmetingen. Als dat voor een rapport (nog nooit gemaakt :o) niet uit maakt is het misschien wel handiger om dit via access te doen. :confused:

Kan ik dan ook een code erachter hangen waarbij ik dus meerder etiketjes kan uitprinten met verschillende teksten?

Ik heb bij de study Anakinra, 2 buisjes met plasma en 1 buisje met PBMC waarin 10*10^6cells/mL inzit.
Heb je deze data in de tabel staan? Zo ja, rolt deze info er uit in een query o.i.d.?
Dus
Ana0001 plasma
Ana0001 plasma
Ana0001 10*10^6cells/mL
Want dan maak je op basis van deze query een rapport. De maten van je etiketten stel je in door het aantal kolommen op te geven, en de breedte+tussenruimte van de kolommen. De hoogte van de detailsectie is dan de hoogte van je etiket.

Nee dat heb ik dus niet zo in mijn tabel staan. Heb hier ook geen query voor.

Waar haal je de etiketgegevens dan vandaan?

Ben nu dus bezig om een query te maken. Mijn gegevens staan opgeslagen in mijn Tbl_Materials

Goed,

Ik ben nu echt de weg kwijt. Ik probeer van alles maar zie niet waar ik heen moet en dat maakt het op het moment alleen maar verwarrender.

De query's bezorgen met op dit moment kopzorgen, zeker omdat ik hierna ook nog 2 tabellen moet gaan maken waarbij er gezocht moet kunnen worden op datum of PatientID zodat ik de materialen kan gaan invullen waar ze opgeslagen gaan woden. Besef net dat dit wel ff heel erg krom omschreven is maar oke.

Verder moet ik een query gaan creeeren waarmee ik gegevens kan zoeken (aan de hand van patientid en/of study en/of zis code en/of sub class en/of active remission en/of time point in the study

Kun je me misschien uitleggen waar ik nu moet beginnen wil ik een goeie query kunnen schrijven?

PS: http://www.gratiscursus.be/access_2003/accessles13.htm heb ik al helemaal doorgenomen

Voordat je helemaal aan de drank geraakt, is het misschien verstandig om eerst (in ieder geval voor jezelf) duidelijk te krijgen wat je wilt zien in die queries....

Verder moet ik een query gaan creeeren waarmee ik gegevens kan zoeken (aan de hand van patientid en/of study en/of zis code en/of sub class en/of active remission en/of time point in the study

Gegevens zoeken, zoals je wilt, doe je denk ik het handigst op een formulier; dat kan een enkelvoudig formulier zijn, of een doorlopend, afhankelijk hoe je de gezochte gegevens wilt zien. Als je op willekeurige (combinaties van) gegevens wilt kunnen zoeken, zou ik het zeker via een formulier doen; of je op dat formulier dan een query of een tabel gebruikt, maakt niet eens uit.
Een query maak je als je gegevens uit tabellen wilt combineren, bijvoorbeeld patientgegevens met materialen. Als je per patient een overzicht wilt zien van de gebruikte materialen, zou je een hoofdformulier kunnen maken op basis van de tabel patienten, en een subformulier met de materialen. Je kunt dan op patient filteren bijvoorbeeld.
Een probleem is (denk ik) dat je voor elke patient meerdere codes aanmaakt; de patientgegevens zijn daarmee niet uniek. Misschien moet je daar ook nog eens over nadenken...

Een probleem is (denk ik) dat je voor elke patient meerdere codes aanmaakt; de patientgegevens zijn daarmee niet uniek. Misschien moet je daar ook nog eens over nadenken...

Wat bedoel je hiermee?

Je bouwt op het formulier <Frm_Patient> steeds nieuwe patiëntcodes op, die je vervolgens opslaat in de tabel [Tbl_Materials]. Deze code bouw je op basis van letters die je kiest bij StudyName, en de hoogste waarde+1 van PatientCode. Dus elke keer als je iets nieuws toevoegt, maak je een nieuwe code. Daarbij moet je steeds dezelfde patientgegevens opnieuw invoeren, zonder check op een bestaande patiënt. In bijgaand plaatje hopelijk een voorbeeldje dat duidelijk maakt wat ik bedoel...

Bijlagen

• Patientnaam.jpg
    Patientnaam.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 55
Oke snap wat je bedoeld maar:

De patienten kunnen op verschillende tijdstippen binnen 1 studie terug komen
De patienten moeten gecodeerd worden en gecodeerd blijven voor diegene die gegevens invoeren

Een select groepje personen mag maar de patienten gegevens zien en daarom moet dus iedere patient die ingevoerd wordt of dit nu dezelfde is als de vorige keer of niet een ander uniek patientID krijgen.

En daarvoor moet ik dus een zoekformulier maken waarin het selecte groepje mensen dus kan zoeken op patientID, ZIS nummer (unieke code dat iedere patient heeft), study naam, etc, etc, etc

Maakt dit het wat duidelijker?

Ja en Nee....

daarom moet dus iedere patient die ingevoerd wordt of dit nu dezelfde is als de vorige keer of niet een ander uniek patientID krijgen.

En hier zie ik de logica niet van in..

selecte groepje mensen dus kan zoeken op patientID, ZIS nummer (unieke code dat iedere patient heeft)

Je hebt dus blijkbaar wel degelijk een Patientcode, alleen gebruik je die niet? Je hebt al een onderscheid gemaakt met je inlogformulier; met die techniek in huis moet het niet zo moeilijk zijn om personen rechten te geven op de voor hun toegankelijke patiëntgegevens. Wat je m.i. niet moet doen, is elke patiënt meerdere unieke extra codes geven, want daarmee maak je het jezelf nodeloos ingewikkeld. (Tenzij dat je hobby is natuurlijk ;) )
Dat je een aparte code maakt voor de behandelingen kan ik mij nog wel voorstellen; die kun je eventueel ook nog wel gebruiken om tabellen (of records of formulieren) te filteren. Maar ik zie nog niet heel veel nut van de huidige opzet.

Ik snap je redenering, iedere patient heeft al een uniek code (ZIS code) dus waarom nog een code toewijzen, wel;

1. het moet wettelijk
2. het moet vanuit het ziekenhuis beleid

want tja de onderzoeker in kwestie kan namelijk de ZIS code opzoeken en nakijken welke patient het is (als die dat zou willen) en dan is die niet meer geblindeerd en kan dus testen beinvloeden (dit is de redenering van zowel overheid als ziekenhuis!)

Die selecte groep met mensen (access_level 2 in dit geval) kunnen al meer dan de mensen met access_level 3. Maar juiste deze mensen moet nu gaan zoeken in de gegevens aan de hand van opgegeven kriteria van de onderzoekers (snap je het nog?)

Met andere woorden;

De onderzoeker (Persoon x) heeft de patienten geincludeerd in de studie

Persoon y gaat de materialen die bij de patient zijn afgenomen bewerken en de gegevens invoeren in de database

Persoon z (access_level 1 of 2) krijgt van de onderzoeker een lijstje met bv ZIS code's die hij graag wilt hebben om verder proeven mee te doen, persoon z moet dus in de database aan de hand van een formulier gaan zoeken op deze nummers en een lijstje uit kunnen printen voor de onderzoeker

Maakt dit het duidelijker?

Oh ik moet er nog wel bij vermelden dat het bewerkte materiaal (wat dus afgenomen is bij de patient en opgewerkt is door persoon y) moet worden opgeslagen in een vriezer met een etiketje waarop PatientID, wat voor materiaal er in het buisje zit en de datum staat vermeld

Laatst bewerkt:
Het daget in het oosten....
Neemt niet weg dat je toch met een systeem zit waarbij je voor dezelfde patiënt (al weet de onderzoeker dat niet) verschillende geboortedatums kan opvoeren.... En hoe wenselijk een extra verjaardag kan zijn, dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling.

Daar heb je een punt te pakken. Hoe kan ik dat voorkomen of misschien wel anders doen?

Door geen informatie in te laten vullen die niet ter zake doet; dus als je patienten hebt, kun je ze via een keuzelijst laten zoeken, zodat je wel de gegevens kunt laten zien. Dus met een keuzelijst voor Patient name bijvoorbeeld, die dan de geboortedatum en ZIS code op het formulier frm_Patient zet.

Maar je laat het wel invullen op het formulier? Hoe zit dat dan? Of is het juist de bedoeling dat het verkeerd word ingevuld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan