Etiketten via samenvoegvelden probleem met lijst geadresseerden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb in excel een lijst aangemaakt met de kolom Naam, Straat, Nummer, Postcode, Gemeente. Ik heb etiketten aangemaakt via verzendlijsten. Wanneer ik kijk naar de geadresseerden voor afdruk samenvoegen, dan komen de belgische postcodes (bijvoorbeeld 9000) normaal te staan. Nederlandse postcodes zijn dan plots 0, terwijl in excel bijvoorbeeld 4824SV staat. Idem bij het gebruik van Nummers met een bus voor bijvoorbeeld appartementen.

Iemand een idee hoe dit komt?

Ik ben niet zo goed thuis in het verschil tussen Belgische en Nederlandse postcodes. Hoe zien ze er precies uit? En is het mogelijk om testbestanden neer te zetten met dummygegevens?

Michel

Belgische postcode: 9000
Nederlandse postcode: 4824 SV

Ik denk dat de oorzaak ligt aan het verschil tussen office 2003 en 2007. Het excel bestand werd aangemaakt op een andere pc met office 2003.

Heb je in het Excel bestand de kolom met postcodes opgemaakt als tekst? En hoe is het veld in de etiketten gedefinieerd? Als het etiket is ingesteld op getal, dan kan ik mij voorstellen dat nederlandse postcodes niet voldoen aan die eigenschap vanwege de toegevoegde letters.
Ik denk niet dat het verschil te maken heeft met 2003-2007, omdat het een relatief simpel gegevensbestand is. Tenzij het wel werkte in 2003, en in 2007 niet...

Michel

Wanneer je etiketten aanmaakt in Word kan je de postcode toch niet instellen als getal?

Normaal gesproken gebeurt dat niet automatisch, maar omdat het feitelijk allemaal velden zijn, kun je wel wat zaken instellen. Omdat we (nog) geen voorbeedbestand hebben, is het voor mij nu geblindoekt met een vliegenmepper naar die ene k. vlieg zwaaien, in de hoop dat ik wat raak :confused:
Een voorbeeldbestandje zou dus wel makkelijk zijn!

Michel

Ik heb alles geimporteerd via Access. Dit lukt wel zonder probleem. Tijdens de import gaf die wel fouten op de nederlandse postcode maar deze heb ik in access opnieuw ingevoerd. Het samenvoegen naar etiketten lukt zo wel.

Vermoedelijk zat er dan toch iets vreemds in je bronbestand, want ik neem aan dat je het postcodeveld als tekst hebt ingesteld? Tekst mag eigenlijk nooit problemen geven bij importeren, hooguit als je een getal in een tekstveld probeert te stoppen, of een tekstveld in een getalveld.
Postcodes zijn uiteraard altijd bedoeld als tekstveld, want je zult er niet zo snel mee gaan rekenen....
Ben in ieder geval blij voor je dat het nu wel lukt, want het blijft vervelend als het niet werkt.... Je kunt overigens nog eens proberen om de tabel weer naar Excel te exporteren, en kijken wat er dan gebeurt....

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan