kostenzer
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2007
- Office versie
- WordPerfect Office 2021
Hallo,
Ik ben de draad kwijt.
Ik heb/had een ASUS M2N-E SLI + AMD Athlon X2 6000 systeem en dat al jaren. Precies goed voor mij en het hoeft voor mij niet sneller beter groter etc..
Helaas kreeg ik problemen met het moederbord dus op zoek naar een nieuw moederbord.
Ik kwam uit op ASUS M5A97 R2.0 (of de evo versie weet het verschil nog niet zo goed te duiden) + AMD FX-8320.
Het volgende begrijp ik echt niet:

Ik zou graag gewoon het bios en niet eufi willen gebruiken.
Ik wil mijn cd-rom speler gewoon willen blijven gebruiken. Ik heb begrepen dat als die niet EUFI is dan zou je daar mee niet kunnen booten.
Ik zou mijn hdd's op EUFI moeten omzetten.
Verder gebruik ik een bootmanager Masterbooter om tussen linux en Windows te kiezen.
Linux en EUFI schijnen ook nog niet echt samen te gaan.
De uiteindelijke vraag is dan ook, kan ik met betreffend moederbord gewoon bij BIOS blijven?
Ik ben de draad kwijt.
Ik heb/had een ASUS M2N-E SLI + AMD Athlon X2 6000 systeem en dat al jaren. Precies goed voor mij en het hoeft voor mij niet sneller beter groter etc..
Helaas kreeg ik problemen met het moederbord dus op zoek naar een nieuw moederbord.
Ik kwam uit op ASUS M5A97 R2.0 (of de evo versie weet het verschil nog niet zo goed te duiden) + AMD FX-8320.
Het volgende begrijp ik echt niet:
Wat betekent dat allemaal in het NederlandsBIOS-functies:
DMI 2.0 ondersteuning, (Desktop Management Interface)
WfM 2.0 ondersteuning, (Wired for Management..?)
Meertalige BIOS,
ASUS MyLogo2,
ASUS Quiet Thermal Solution,
ASUS EZ Flash 2,
ASUS O.C. Profile,
ondersteuning voor ACPI 2.0a, (Advanced Configuration and Power Interface)
USB BIOS Flashback,
ASUS EFI BIOS,
UEFI BIOS,
SMBIOS 2.7-ondersteuning (System Management BIOS)

Ik zou graag gewoon het bios en niet eufi willen gebruiken.
Ik wil mijn cd-rom speler gewoon willen blijven gebruiken. Ik heb begrepen dat als die niet EUFI is dan zou je daar mee niet kunnen booten.
Ik zou mijn hdd's op EUFI moeten omzetten.
Verder gebruik ik een bootmanager Masterbooter om tussen linux en Windows te kiezen.
Linux en EUFI schijnen ook nog niet echt samen te gaan.
De uiteindelijke vraag is dan ook, kan ik met betreffend moederbord gewoon bij BIOS blijven?