Euro bedrag in zegge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel&Alwin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hallo,

Is het ook mogelijk om het bedrag in cijfers ook om te laten zetten naar zegge

b.v.

totaal 500 euro

zegge: vijfhonderd euro

Kan dit via een marco?? zo, ja hoe moet je dit dan doen???

als je heel wat kennis van visual basic hebt, dan kan je instellen dat bijvoorbeeld wanneer een getal 3 nummers heeft, hij honderd aan het eind schrijft, en moet je van elk getal appart de naam invoeren, en zeggen dat ie dat bij het eerste getal moet doen, etc.. met alle getallen, ...tallen etc.. en dan heb je het.. maar daar heb je flink wat visual basic kennis voor nodig, en je moet weten hoe ons telsysteem werkt (wanneer spreken we over elf en wanneer over honderdtien etc...)

Ik heb dit ooit op internet gevonden, ik weet alleen niet meer waar (misschien was het wel op Helpmij):

1. Selecteer het getal.
2. Open het menu Invoegen/ Bladwijzer.
3. Typ een naam voor de bladwijzer, bijvoorbeeld Jaartal. Gebruik in de naam van een bladwijzer geen spaties of leestekens.
4. Klik op Toevoegen.
5. Plaats het invoegpunt op de positie in het document waar de tekst voluit geschreven moet worden.
6. Open het menu Invoegen/ Veld.
7. Selecteer in de lijst Veldnamen de optie Ref.
8. Typ in het tekstvak Veldcodes achter de tekst REF de naam van de bladwijzer en de schakeloptie \* CardText, bijvoorbeeld Jaartal \* CardText.
9. Klik op OK. Het telwoord verschijnt in tekst.

Misschien heb je hier iets aan.

Mooie optie, Ulandri.
Die kende ik nog niet.
Pakt jammer genoeg alleen gehele getallen (of ik doe iets fout) maar dat moet met opdelen van het getal in 2 bladwijzers (voor en na de komma) op te lossen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan