• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

euro converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Hallo allemaal op deze prachtige dag!!!

Heb klein vraagje: iedere keer als ik excel opstart komt dat irri euro gevalletje (kweet niet hoe dat heet) naar boven. Kan ik dit ergens uitschakelen?

Hoop dat men bedoelt wat ik begrijp... euh.. begrijpt wat ik bedoel...

Liefs,
Lein

Geplaatst door leintje
Hallo allemaal op deze prachtige dag!!!

Heb klein vraagje: iedere keer als ik excel opstart komt dat irri euro gevalletje (kweet niet hoe dat heet) naar boven. Kan ik dit ergens uitschakelen?

Hoop dat men bedoelt wat ik begrijp... euh.. begrijpt wat ik bedoel...

Liefs,
Lein

bedoel je assistant dat paperclipje?
rechtermuisklik erop en dan hide, verbergen,

nee,

die bedoel ik niet.

Het is een heel klein pop-up-je. Je kunt dan kiezen uit valuta van andere landen die dan in euro's berekend kunnen gaan worden.

Maargoed, het is natuurlijk ook maar een kleine moeite om op het kruisje te klikken, dan istie ook wel ;-)

Lein

Re: nee,

Geplaatst door leintje
die bedoel ik niet.

Het is een heel klein pop-up-je. Je kunt dan kiezen uit valuta van andere landen die dan in euro's berekend kunnen gaan worden.

Maargoed, het is natuurlijk ook maar een kleine moeite om op het kruisje te klikken, dan istie ook wel ;-)

Lein

o sorry:o ik wist niet wat je precies bedoelde? ik heb help gebruikt, en toen euro convirt ingetoetst toen kreeg ik wel opties, maar heb niet echt kunnen vinden, hoe je de popup uitzet! misschien zelf even proberen, leintje, en prettige zondag nog:-)

Extra - Invoegtoepassingen
"Hulpprogramma's voor de euro" uitschakelen

neen

Hoi Ingrid,

Onder Extra staat geen optie: Invoegtoepassingen. Er staat wel: Euroconversie, maar hier kan ik de functie niet uitschakelen.

Groet,
Lein

Zowel het niet voorkomen van het menu Invoegtoepassingen als het wel voorkomen van het menu Euroconversie is mij onbekend.

Met welke Excel-versie werk je?

Microsoft Office XP Professional

zegt dat je wat?

Liefs,
Lein

Dan gaat het dus wel degelijk over de werkbalk EuroValue.

Als je zeker bent dat de keuze Invoegtoepassingen niet voorkomt in het menu Extra, ook niet nadat je op het dubbele pijltje onderaan hebt geklikt om de volledige menu te zien, zal je misschien best de menu's terug op de standaard waarde brengen met volgende stappen:
  • Sluit Excel
  • Zoek in de Verkenner naar het bestand Excel10.xlb en verplaats of hernoem dit.
    (Je kan het bestand nadien eventueel terugzetten moest dit geen oplossing bieden.)
  • Start nu Excel terug op
Nu zou je het menu Invoegtoepassingen moeten kunnen vinden om de werkbalk uit te schakelen.

Mogelijk worden hier 2 dingen door elkaar gehaald.
De vragenstelster heeft het waarschijnlijk over Excel XP. Het betreffende werkbalkje kan worden uitgeschakeld via het menu Beeld-Werkbalken. Bij alle werkbalken die je daar ziet staan, staat ook degene die op de Euro betrekking heeft. Haal daar het vinkje weg.

Laatst bewerkt:
fra,

Heb je al eens gecontroleerd wat er gebeurt nadat je Excel herstart? De werkbalk verschijnt gewoon terug boven op je document. Om het definitief uit te schakelen moet je de invoegtoepassing deactiveren.

Trouwens, die menu noemt bij mij EuroValue, en niet Euroconversie. Dus ofwel is er een menu-keuze toegevoegd, of er is een extra invoegtoepassing geladen die niet standaard bij Excel XP zit.

Wat je schrijft klopt Ingrid. Maar uit de reactie van de vragenstelster maakte ik op dat zij het mogelijk(??) over een andere werkbalk heeft dan die jij bedoelde (daar verwijs je zelf ook al naar). Hoe die bij de vragenstelster heet(!) weet ik niet en daarom noemde ik hem (algemeen): "de werkbalk die op de euro betrekking heeft".

tjeempie

Hoi Ingrid en fra,

ben het nu even het spoor bijster. Ik heb inderdaad office XP Professional, dus ook de daarbijbehorende versie van excel.. euhm.. neem ik aan!

Onder 'werkbalk' versta ik de bovenste balk (bestand, bewerken, beeld, faco's, extra, help).

Vraagje voor Ingrid:

je hebt het over 'hernoemen'. Waarin zou ik dat bestandje moeten hernoemen?

Ik ben namelijk een beetje bang dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is en dat ik iets anders bedoel dan dat jij denkt. Het gaat me dus niet om een of andere werkbalk die iets met de Euro te maken zou hebben, want die staat er niet.

Het gaat me om het kleine popupje (?) dat ik krijg bij het opstarten van excel....

Liefs,
Lein

Alvorens verder te gaan, bekijk de afbeelding eens. Is het dat waar het over gaat?

Bijlagen

• eurovalue.jpg
    eurovalue.jpg
    4,9 KB · Weergaven: 70
YESSSS

Hoi Ingrid,

ben nu al een half uur bezig geweest om voor elkaar te krijgen dat ik een screenshot bij kon sluiten. Zucht.... dat wordt m'n volgende vraag, weet alleen nog niet in welke sectie die moet komen.. LOL!

Inderdaad, dat is um. Heb wel bij Programfiles een mapje gevonden: Eurotool. Of, is dat weer wat anders?

Liefs,
Lein

Eerste antwoord (dit is tenminste makkelijk)

Om een schermafdruk te maken druk je gewoon op [Print Screen] en plak je dit nadien de een tekenprogramma, bijv. Paint. Je kunt de afbeelding dan wat bewerken om enkel datgene over te houden wat je nodig hebt.
Als je enkel het actieve dialoogscherm wilt kopiëren kan je op [Alt]+[Print Screen] drukken. (even uitproberen en je zal het verschil wel merken)
Je kan een afbeelding ook rechtstreeks in Word of Excel plakken, maar dan kan je het niet meer bewerken.

En nu het eigenlijke probleem

Als je het menu Extra opent, zie je dan onderaan dit menu een dubbel pijltje naar beneden (2 v'tjes boven elkaar)
Zo ja, klik hier dan op om het volledige menu te zien.
Nu zou het menu er moeten uitzien zoals in de bijlage.
Als je dan op Invoegtoepassingen klikt kan je de keuze Hulpprogramma's voor de euro afvinken.

Bijlagen

• extra.jpg
    extra.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 73
schaam....

Met het schaamrood op de kaken moet ik nu wel bekennen dat ik eh.... toe ben aan een nieuw brilletje :s...... Invoegtoepassingen nu wel gevonden (gezien dus...), vinkje weggehaald et voila!!!!!!

Hartstikke bedankt voor je hulp en vooral.. voor je geduld.

Liefs,
Lein

ps: ga je tip over screenshot ff proberen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan