• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

euro teken verwijderen uit cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0510

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
289
Hoi, ik heb een vraag; als ik heel veel tekst (kolommen en rijen) kopiër uit een ander programma en dit plak in excel dan staat er overal een euro teken in de cel maar nu wil ik al die cellen optellen en een totaal bedrag zien maar dit werkt niet omdat er dus een euro teken in staat en het resultaat is dan 0. Hoe verwijder ik die € automatisch uit iedere cel of hoe kan ik de kolom optellen met € er nog in? Dit werkt dus niet =SOM(A1:A999)
 
Ik gok dat je de cel eigenschappen kan aanpassen, maar als je een voorbeeldbestand post kan men even kijken wat er precies aan schort.

Gr.

Sjon
 
als ik heel veel tekst (kolommen en rijen) kopiër
Je zegt het zelf, tekst kopiëren levert tekst op en maakt het moeilijk om te gebruiken als getallen.
 
De 4 kolommen selecteren en dan via Vervangen . door .
en daarna $ door niets.

Dit helpt al een heel eind.
 
Laatst bewerkt:
Anders met een macrootje.
Code:
Sub hsv()
 With Columns(4).Resize(, 5)
  .Replace ".", ","
  .Replace "$", ""
 End With
End Sub
 
als ik heel veel tekst (kolommen en rijen) kopiër uit een ander programma
Welk programma? Pak de oorzaak aan bij de bron zou ik denken. Er staat ook geen € teken maar een $ teken in het bestand. Als je dus wilt rapporten in EURO's dan moet je ook nog rekening houden met de wisselkoersen.
 
HSV bedankt!

Kun je in die code ervoor zorgen dat de laatste kolom met getallen ook wordt meegenomen?
En ook dat alle getallen zo worden neergezet: $#.##0,00;-$#.##0,00;-
 
De laatste kolom waar wat in staat zijn overigens al getallen.

Edit: vooruit; omdat ik het niet kan laten.

Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long, j As Long
sn = Cells(1).CurrentRegion
  For i = 1 To UBound(sn)
    For j = 4 To 8
        sn(i, j) = Val(Replace(Replace(sn(i, j), ".", ","), "$", ""))
    Next j
  Next i
 Cells(1).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn
 Columns(4).Resize(, 5).SpecialCells(2).NumberFormat = "€ #,##0.00"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan