• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eurotool en andere excel-bestanden zijn alleen-lezen of gecodeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollie

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Hey,:)

Wanneer ik Excel opstart, krijg ik telkens de vermelding: "Kan Eurotool.xla niet openen; het bestand is mogelijk alleen-lezen of gecodeerd." Ik vermoed dat dit gaat om het hulpprogramma voor de Euro, wat op zich nog geen zo'n probleem is.

Grotere problemen echter, omdat ik bepaalde excel-bestanden niet meer kan openen. :( Opnieuw krijg ik de vermelding: "Kan ..... niet openen; het bestand is mogelijk alleen-lezen of gecodeerd." Het bestand is nochtans niet aangevinkt als alleen-lezen (en het staat ook niet op een netwerk) en niet gecodeerd. Tot vorige week had ik geen problemen.

Wie kan me helpen???

Lollie
:o

Probeer dit eens:

Ga via Extra naar invoegtoepassingen. Daar neem je het vinkje weg bij
'Hulpprogramma's voor de euro'.
Excel zal nogmaals melden dat deze invoegtoepassing niet gevonden wordt, en
voorstellen om het uit de lijst te verwijderen. Hier ga je dan maar mee
akkoord.

nog steeds problemen met openen excel-bestanden

die eurotool heb ik uitgevinkt. :thumb: de pc heeft niet gemeld dat hij het niet gevonden heeft; hij vindt het wel, maar kan het niet openen om de een of andere reden. in elk geval maakt hij die melding van die eurotool nu niet meer.

maar ik kan nog steeds geen bestaande excel-bestanden openen. nog steeds zelfde foutmelding: alleen-lezen of gecodeerd. Bizar!:confused:

Lollie

Kunt zeker niet even een bestandje aan een bijlage hangen???
Dan is het iets makkelijker om na te kijken.

het gaat om nogal vertrouwelijke informatie... dat ga ik niet zomaar op het net gooien... :confused:

enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Daar was ik al bang voor.

Niet echt, als de eigenschappen van het bestand allemaal goed zijn, hoort hij die melding niet te geven.

Maar, je kunt het bestand gewoon niet openen, want hij geeft direct die melding?

Misschien een laatste redmiddel om Excel opnieuw te installeren, of is dat geen optie?

idd, kan het bericht niet openen. ik hoop nog altijd dat het probleem vanzelf verdwijnt (zoals het er vanzelf gekomen is) maar kheb daar mijn twijfels bij.

als het niet verandert, ga ik excel opnieuw installeren, maar da zal voor na het weekend zijn!

als het lukt, laat ik het zeker weten (en als het niet lukt ook :D )

Lollie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan