evaluate("sumproduct... met data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tepjes

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2013
ik werk met sumproduct om makkelijk totalen te zoeken met verschillende voorwaarden in een bepaalde range.
lukt allemaal fijn, de sumproduct-functie werkt prima.

nu wil ik hier de voorwaarde bij aanhangen dat enkel mag geteld worden wanneer de datum (kolom i) tussen 2 bepaalde data ligt.
kan dit ook met sumproduct?
(HSV antwoordde op een eerder bericht, en leerde me de sumproduct gebruiken. Harry, weet jij hoe dit moet met data?)
De sumproduct geeft geen fout, maar geeft als uitkomst steeds 0. haal ik de voorwaarden op kolom i eruit, dan doet die het goed. dus heb op zich geen fout gemaakt aan de opmaak van de sumproduct.

Alvast bedankt.

Code:
TotaalWeek = Application.Evaluate("sumproduct((c2:c" & LaatsteRij & "=" & Chr(34) & ArrMedewerkersNaam(i) & Chr(34) & ")*(h2:h" & LaatsteRij & "=""Werksoort"")*(i2:i" & LaatsteRij & "<" & Chr(34) & DatumStart & Chr(34) & ")*(i2:i" & LaatsteRij & "<" & Chr(34) & DatumTelStop & Chr(34) & ")*(f2:f" & LaatsteRij & "))")

Laatst bewerkt:
Als jij er een bestandje bij doet kan ik zien hoe de variabelen zijn opgebouwd.

Klopt, hier moeten we het hebben van Excel-bestandjes, maar hier kwam ik wel uit.
Code:
TotaalWeek = Evaluate("sumproduct((c2:c" & LaatsteRij & "=""" & arrMedewerkersnaam(k) & """)*(h2:h" & LaatsteRij & "=""werksoort"")*(i2:i" & LaatsteRij & ">=" & DatumStart & ")*(i2:i" & LaatsteRij & "<=" & """ & DatumTelStop & """ & ")*(f2:f" & LaatsteRij & "))")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan