• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Evaluatie formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rose1983

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2017
Beste Helpers,

Ik heb weer eens een probleempje en hoop dat jullie mij helpen kunnen.

Ik heb een formulier waarop we leverancier kunnen beoordelen d.m.v cijfers. hieruit komt dan een gemmiddeld cijfer wat een bepaalde klasse representeert.

Cel B23 komt het gemiddelde cijfer van de verschilende criteria,

In cel C23 zou dan de toegezwezen klasse moeten verschijnen

A = als gemiddelde gelijk of groter dan 8 is
B = => 6 en <8
C = => 4 en <6
D = < 4

Bovenstaande krijg ik niet voor elkaar. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

en als het lukt in cel B26 de 'Te nemen acties" op C 35 tm C38 die behoort aan de "klasse" die verschijnt in C23

ik wil alvast bedanken voor als iemand mij hiermee kan helpen.

Bijlagen

Het is een beetje een randgeval. Met nog meer verschillende mogelijkheden zou ik er al een tabelletje achter hangen, maar dit is met geneste als-functies wel nog te doen.
In C23:
PHP:
=ALS(B23>=8;"A";ALS(B23>=6;"B";ALS(B23>=4;"C";"D")))
En in B26 (al zie ik niet waarom dit een samengestelde cel zou moeten zijn...):
PHP:
=ALS(B23>=8;$C$35;ALS(B23>=6;$C$36;ALS(B23>=4;$C$37;$C$38)))

Bedankt voor je reactie, Als ik deze zo in de cel kopieer dan werk het niet. moet er niet in de formule staan dat de waarden tussen bepaalde reeks moet liggen?

dus ALS(B23=>8;"A";ALS(B23 =>6 maar <8 dan "B" enz?

Neen, dat moet in geen geval.
Wat je gedaan hebt weet ik natuurlijk niet, maar hierbij je bestand waarin ik zelf die formules heb geplakt. Dat geeft toch wat je wou?

Bijlagen

Aha.
Gewoon dan nog ter informatie. Ik heb een Nederlandstalige Office (vermoedelijk zoals velen met mij). Als ik dan jouw bestand open staat er "ALS", m.a.w. de helpers kunnen geen idee hebben welke taal jouw Excel hanteert. Mocht je later nog hulp nodig hebben, dan is het handig dat even te vermelden, zo kunnen we meteen de oplossing in het Engels aanreiken.

Of:

Code:
=CHAR(69-INT(B23/2))
Code:
=TEKEN(69-INTEGER(B23/2))

of:
Code:
=LOOKUP(B23,{0,4,6,8},{"D","C","B","A"})
Code:
=ZOEKEN(B23;{0;4;6;8};{"D";"C";"B";"A"})

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan