Even checken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebopemmonkey

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Hallo,

Ik ga een nieuwe pc kopen en die is eigenlijk vooral bedoelt om te gamen. ik ga er games zoals Battlefield 3 en 4, maar ook GTA IV en V op spelen op een resolutie van 1280×1024. Ik heb zelf al een lijstje gemaakt en wou die eigenlijk even laten checken door jullie, omdat jullie er soms/vaak meer verstand van hebben. :thumb:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B458157%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B469644%5D=1&product%5B34640%5D=1&product%5B485488%5D=1&product%5B577280%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B257447%5D=1&product%5B630966%5D=1
Ik weet dat de videokaart een blauw dingetje heeft. maar is hij dan uitverkocht of komt hij wel als je hem besteld?
Het budget is trouwens niet hoger dan het gene dat ik nu heb.('t is al boven mijn budget)

Wat ik zou doen als ik jou was, is meer ram nemen. 8gb is gewoon genoeg, alleen nieuwe spelen vereisen al vaak meer dan 8gb. Indien je budget toch te hoog is zal ik voor een andere kast gaan als uiterlijk jou niet heel veel uitmaakt. Wat je ook kan doen is de i7 vervangen tot een hele goede i5. Vaak maakt dat niet heel veel uit. Veel succes verder met het bestellen :D

je hebt ook een 3de generatie intel processor uit gekozen je kunt beter voor de haswells gaan van intel
die zijn nieuwer en zullen dus langer ondersteund worden!

verder is bij het spelen van games een i7 cpu totaal overbodig het grootste verschil tussen een i7 en i5 cpu is hyper threading support en laat dat nou net niet ondersteund worden door games
dus zoals jochem al zij bespaar dat geld en stop dat in bijvoorbeeld een nieuwe monitor zodat je wel op 1080P FULL HD kan gamen!

je huidige setup is namelijk totaal overkill om op 1280 bij 1024 te gamen
en VGA (blauw aansluitings punt) is totaal verouderd en word vrijwel niet meer gebruikt
het geen wat nu vooral gebruikt word is het witte DVI of HDMI aansluiting die zijn beide digitaal en hebben een veel mooier beeld

hier heb ik een systeempje dat je wellicht bevalt
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Tja, ik wil eigenlijk geen nieuw beeldscherm kopen... (zolang als ie het doet. :P)
Ik weet eigenlijk ook niet wat haswells zijn? de nieuwe generatie I5's?\

en verder is het wel goed?

Ik zou de I7 en de 16GB houden. Wat je al aangaf, je gaat op een resolutie van 1280×1024 spelen.
Je videokaart is meer dan genoeg. GTA 5 is zoon groot spel. Alle GTA versies (Kwa grootte + een beetje extra in 1)

Spel word ook kwa installatie 40-50GB groot. Die I7 en de 16GB kunnen nog wel is van pas komen. Als de pc alle gebeurtenissen op die grote map tegelijkertijd moet laden.
Misschien is het handig er nog een SSD bij te doen, die kan je ook goed gebruiken bij spellen zoals een GTA 5, door de schrijfsnelheid ;)

Als we iets besparen op je andere onderdelen, die echt overbodig zijn. Hebben we een goede SSD erbij. (Hou er rekening mee dat je 60GB over moet houden voor GTA 5.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B528532%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B500474%5D=1&product%5B602015%5D=1&product%5B470810%5D=1&product%5B321431%5D=1&product%5B2126%5D=2&product%5B398419%5D=1&product%5B485532%5D=1&product%5B630313%5D=1

- I7 wat geen k-serie is. Omdat je toch niet gaat overclocken. (Kan niet eens met dit moederbord)
- Processor koeler eruit gehaald, omdat je niet gaat overclocken.
- Goedkopere 16GB geheugen. Omdat je geen geheugen nodig hebt, waar je waterkoeling op zou kunnen aansluiten ;)
- Goedkopere kast, omdat de andere kast meer bedoeld was voor crossfire of SLI videokaarten.
- Goedkopere voeding. Die meer dan voldoet.
- Goedkopere netwerk kaart. Die meer dan voldoet.
- Extra 120GB SSD Kingston Hyperx 3K

Edit: Programma's wat geen spellen zijn of die je minder gebruikt, kan je op je D:/ installeren.

Laatst bewerkt:
@sander heel erg bedankt voor de samestelling maar dat is echt te duur. Hetgene dat ik had was al boven mijn budget.(950 euro).

EDIT: ook bedankt aan firestorm. zag jou lijstje eerst niet.

Laatst bewerkt:
@sander
Spel word ook kwa installatie 40-50GB groot. Die I7 en de 16GB kunnen nog wel is van pas komen. Als de pc alle gebeurtenissen op die grote map tegelijkertijd moet laden.
Misschien is het handig er nog een SSD bij te doen, die kan je ook goed gebruiken bij spellen zoals een GTA 5, door de schrijfsnelheid

ik zij zojuist nog dat het verschil tussen een i7 en i5 cpu alleen hyper threading support is en dat games daar geen gebruik van maken...
waarom je dan nog steeds een i7 adviseert voor gaming dunkt mij totaal:confused: je hebt dat gewoon niet nodig!
ook 16GB werkgeheugen slaat kant nog wal heb je gewoon niet nodig

verder lijkt het me zeer sterk dat GTA5 16GB werkgeheugen gaat vebrassen immers word dat spel ook geport naar de consoles en die hebben maar 8GB
verder is er zelfs een kans dat GTA5 niet eens op de pc uitkomt!

dus leuk die verhalen maar is allemaal gebakken lucht...

@TS ja Haswell is die nieuwe 4de generatie cpu van Intel die zijn zon 10 tot 20% sneller dan de huidige Ivybridge cpu die je had gekozen
haswell zal het op stock snelheid dus standaard beter doen

Laatst bewerkt:
Het is maar 2 tientjes extra wat echt de moeite waard is.
De samenstelling die jij hebt is pure geld verspilling. Of je moet voor mijn build gaan, zonder SSD. Dat je die later aanschaft.

Hij komt 80% kans wel uit voor de pc. http://www.idigitaltimes.com/articles/18154/20130607/gta-v-pc-release-date-news-e3.htm

Hardware staat er ook bij vermeld om het goed te willen draaien, heb je dit nodig:
- Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHZ or AMD FX8150 8 Core x 3.6 GHZ
- 16GB System RAM
- NVIDIA® GeForce® GTX 680 2GB RAM or AMD RadeonTM HD 7970 3GB RAM

Laatst bewerkt:
@firest0rm ik heb gelezen/gehoord dat I5 4 treaths hebben en dat er 3 worden gebruikt door moderne games terwijl een I7 er 8 heeft?

vind niet dat je met de term "geld verspelling" moet gaan gooien als je eigen build dat ook overduidelijk doet

Hyperthreading zorgt ervoor dat er 4 extra virtuelen threads worden aan ge maakt echter kunnen games hier vrijwel geen gebruik van maken
het is zelfs zo erg dat het vertragend werkt voor de meeste games

dus gewoon voor een i5 gaan als gaming je hoofd doel is!

Laatst bewerkt:
3GHZ is meer als voldoende bij Intel, al helemaal bij een I7. Omdat je meerdere cores hebt.
Daarbij is 1 core tot 20% krachtiger als die van AMD. (De aantal MHZ ook)

Alternatief is dat je voor een AMD FX8150 of 8350 gaat, kan je ook AMD RadeonTM HD 7970 3GB RAM als videokaart nemen. Zit je gelijk gebakken.(Zal waarschijnlijk goedkoper zijn ook)
Enige nadeel is wel, dat je pc meer stroom gaat gebruiken.

Edit: Over dat stukje hyperthreading heeft Firestorm deels gelijk. Omdat het geen fysieke cores zijn. Wat bij de Intel i7 3930K wel zo is.

Laatst bewerkt:
3ghz is meer dan zat het gaat meer om de architectuur achter de cpu dan de kloksnelheid zelf
in dit geval staat die 3Ghz gelijk aan bijvoorbeeld 4Ghz voor de AMD FX8000 cpu

je kunt Ghz dus nooit 1 op 1 vergelijken

verder is er ook nog een boost in dit geval 3.2Ghz zodra de cpu bellast word

verder is sinds haswell nu uit is 1 core 30 tot 40% krachtiger

kijk vooral naar de pro's en con's zou ik zeggen?

wil je goed op 1080P met een mooie resolutie gamen ga dan voor de build die ik heb gemaakt
verder kun je ook gewoon geld besparen door voor jou build maar dan met een haswell i5 te gaan dus zonder monitor

cpu en moederbord niet* meegerekend prima ja

er is ook een haswell i5 4670K die kun je ook prima overklokken naar 4.6Ghz op lucht koeling!

Laatst bewerkt:
(:P) ik wil eigenlijk de kast van mijn lijstje wel. maar jou beeldscherm niet. (zoals ik al zei: zolang deze het doet). dus het word nog een beetje samenvoegen.

maakt een aparte geluidskaart veel verschil?

maakt een aparte geluidskaart veel verschil?
niet als deze 20 euro kosten dan moet je toch al snel 80 tot 100 euro neer leggen wil je echt een goede geluidskaart
zo niet kun je gewoon beter de onboard geluidskaart blijven gebruiken

dit is met overklokking support klikerdeklik

en dit zonder klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan