• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Even een vraagje vooraf ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het hoeft niet gelijk een bedrijf te zijn hoor, het kan ook worden gedaan door een (redelijk) ervaren excel hobbyist/gebruiker. Je hebt best kans dat zo iemand uit goodwill zal helpen.

Het lijkt mij wel handig dat je met zo iemand eerst rond de tafel gaat zitten met ALLE wensen. Sommige wensen zijn later namelijk makkelijk in te passen, maar met anderen wensen zal dit moeilijk zijn/veel extra tijd kosten.

In welke plaats/omgeving woon je?
Misschien is er wel iemand in je woonomgeving die je persoonlijk wil helpen.

Ik woon in Meppel (en sta altijd voor iedereen klaar, met een helpende hand waar ik kan of een goed gesprek en een bakkie leut) en dat is mijn makke, maar wel gezellig :)

Alhoewel er natuurlijk ontzettend veel mogelijkheden zullen zijn in excel denk ik niet dat de boel te ingewikkeld moet worden en zou het mooi zijn als de opties die jij hebt gemaakt zouden kunnen worden gebruikt of zelfs iets verfijnd, de enige uitbreiding die ik nog kan bedenken is dus mijn vorige vraag 9wellicht dat het anders moet of kan, daar kan ik geen oordeel over vellen maar als dat laatste stukje klaar is is het voldoende werkbaar en uitbreidbaar voor het doel waarvoor het zou moeten dienen, namelijk een simpele voorzet voor het sneller kunnen maken van een klein offerte of een kleine factuur.

Voor mijn buurman zou het iig al een hele verbetering zijn :) die zit al te zweten als ie een briefje moet maken in word en moet daarvoor zelfs zijn zoon (en de laatste paar keer mij) inschakelen. De maatschappij is ook gewoon veel te ingewikkeld geworden voor zulke mensen, dat ontdekte ik al langer ook tijdens mijn werk als systeembeheerder bij een regionale groothandel in de AGF, dat zijn mensen uit de praktijk, die moet je lekker met hun handen in de drek laten wroeten, of een mooi muurtje stucken of eender wat, die moet je niet teveel lastigvallen met moeilijke computer kwesties is mijn idee.

Ik vind het nog steeds tof van je dat je helpt, zelfs in reactie op mijn vraag laat je toch blijken het graag te doen en iemand te kunnen helpen.

Groeten,Jan

Laatst bewerkt:
PS nog even ter info aan jou Paul,

Die vorige attachement met die uitleg op de eerste werkblad, dat is inmiddels allemaal gerealiseerd dankzij jouw hulp in die laatste fase, alles wat je daarin ziet is al klaar, misschien dat je dacht dat dat allemaal nog gebeuren moest maar dat heb ik inmiddels al in elkaar geprutst, dat zoeken en die snijpunten ophalen dat was echt te moeilijk voor mij.

Misschien kreeg je het idee dat ik dat allemaal nog van je vroeg, maar dat is niet zo hoor, wil het toch even zeggen.

Bedank voor je inzet nogmaals :)

Als ik het helemaal goed gezien heb zou ik kunnen uitbreiden door kolommen toe te voegen en daaraan een naam toe te kennen en dan vervolgens de validatie in H71 toten met H94 uit te breiden met de zoekvoorwaarde (ik denk die gevonden te hebben,
Code:
ALS(Algemeen!C17=data!I$3;VERT.ZOEKEN(Algemeen!E17;data!I$4:M$44;5;ONWAAR);
en dan voor elke kolom op het blad data)

Heb ik dat goed ?

H71 tot en met H94 is de sleutel waar alles om draait toch ?

En voor het zoekn in de materiaalsoort kan dan
Code:
=VERT.ZOEKEN(Algemeen!D17;F$4:G$44;2;ONWAAR)
worden aangepast in
Code:
=VERT.ZOEKEN(Algemeen!B17;F$4:G$44;2;ONWAAR)
en dan voor elke materiaalsoort een kolom creeren en daaraan een waarde toekennen.

Dan zou de hele boel kunnen worden uitgebreid.

Daarnaast moeten dan natuurlijk ook de tabellen op de materiaalbladen worden aangepast toch ?

Laat maar ik dacht weer eens slimmer te zijn dan ik eigenlijk ben, vergeef mij mijn onwetendheid :)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Wigi,

Dat is in het geheel niet mijn bedoeling, ik wil alleen (en dat heb ik ook toen onder ju berichtje gezet) graag met rust gelaten worden en de kans krijgen op dit forum, is dat zoveel gevraagd ?

@alle andere,

Mocht ik tegen wie van u dan ook onredelijk geweest zijn op dit forum bied ik u hiermee mijn verontschuldigingen aan, welgemeend en oprecht, over al het andere kan ik alleen maar hopen dat we dat als volwassenen onder elkaar achter ons kunnen laten en elkaar met respect kunnen blijven benaderen.

Tsss, waarom maak je in bovenstaande post een onderscheid tussen "mezelf" en "alle anderen"? Ga je nu nog zeggen dat ik het hier in gang gestoken heb door te vragen om een link te geven (sic)? En ik maar moeite doen om op een deftige manier deze topic te beëindigen en jou een tweede kans te geven. Mooi is dat.

Wigi

Er wordt hier veel gezegd en geschreven, helaas ontbreekt mij de tijd (mijn vliegtuig vertrekt over twee uur) om alles na te lezen. Donderdag zal ik proberen licht in de duisternis te scheppen. Mocht iemand het hier niet mee eens zijn dan staat bij de klachtencommissie de deur altijd open.

Deze hele thread nagelezen en kom tot de conclusie dat de wrevel die in het begin is ontstaan na enkele posts toch in de kiem werd gesmoord. Het is mij daarom niet duidelijk waarom er na ca. 40 posts weer met modder gegooid moest worden. Ik ben dan ook van mening dat de persoon die hiervoor verantwoordelijk was niet juist heeft gehandeld.

Deze topic laat ik tot op heden nog open, we zijn tenslotte een 'dienstverlener".

Een ieder die het met mijn zienswijze niet eens is kan zich wenden tot de klachtencommissie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan