pgscheffer
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 sep 2005
Ik probeer een onderhoudsschema voor een auto te maken. als de auto bijvoorbeeld 320000 kilometer heeft gedraait moet hij bougies hebben omdat er dan weer 40000 kilometer heeft gedraait na de laatste beurt. Dat is ook opzich uit te rekenen door 320000 te delen door 40000 en dan kom je op 8 uit. Dat is een heel getal. Bij een kilometer stand van 330000 zijn de bougies niet aan vervanging toe maar weer bijvoorbeeld het lucht filter omdat die bijvoorbeeld om de 30000 kilometer moet. Als je die twee getallen weer op elkaar deelt krijg je elf. Dat is ook weer een mooi rond getal. Maar bij 330000 kilometer hoeven de bougies niet omdat dan het getal niet een heel getal is maar: 8.25. Nu zoek ik een formule die ik erbij kan zetten dat hij alleen het getal moet gaan weergeven zodra het een heel getal is zoals 8 en niet als het 8.25 is. Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen. Het zou een hele hoop typ werk besparen. Want nu moet ik elk los formulier over typen en kijken welk onderdeel vervangen moet worden.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.