• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Even hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Geachte Forum,

Ik heb een juiste formule nodig. Zie bijlage blad TOTAAL

In de cellen (in het geel) moet een formule komen, die alle bedragen cumulatief van één en de zelfde maand uit BLAD 1

Dit geldt dus voor alle maanden ( in voorbeeld augustus, september, oktober enz. enz ) Na december komt weer januari en verder....

Ik zelf heb al een formule er in staan maar gaat fout als ik hem naar beneden trek en krijg dan de zelfde bedragen wat wel begrijpelijk is.

Misschien hebben jullie een oplossing.

Met vriendelijke groet
Archipel

Bijlagen

Hoi, je doet mij een groot plezier om dat in het voorbeeld te zetten. Ik zelf heb geen idee hoe......

Op zich goed gevonden maar B4 klopt niet omdat de maand oktober meerdere keren in het overzicht staat.

Misschien als ik de reeks niet vast zet. Even proberen

Laatst bewerkt:
Dat ziet er ook goed uit Emields, maar dat moet ik even ontdekken nog. Bedankt voor de suggestie.

Opm:
1. De SOM.ALS in de vorm van post #4 werkt niet omdat er in kolom D geen echte maand staat, het is een datum met opmaak "mmmm".
2. In kolom F staan verwijzingsfouten, dus optellen resulteert ook in fouten. Ter info, want deze kolom wordt verder niet gebruikt. Of moet je "per maand"' hierin komen?

Laatst bewerkt:
1. De SOM.ALS in de vorm van post #4 werkt niet omdat er in kolom D geen echte maand staat, het is een datum met opmaak "mmmm".
Werkt prima volgens mij....
Het is geen datum met opmaak "mmmm", maar een tekst-datum met opmaak "mmmm".
De uitkomsten zijn enkel niet de gewenste, omdat er blijkbaar dus ook onderscheid naar jaar moet worden gemaakt (wat ik uit #1 niet kon afleiden).
SOMPRODUCT is daarom beter alternatief:
Code:
=SOMPRODUCT(('Blad 1'!$D$2:$D$17=A2)*(JAAR('Blad 1'!$B$2:$B$17)=2018)*('Blad 1'!$E$2:$E$17))

Hoi Conseclusie, ik heb jouw formule gekopieerd in Blad Totaal in cel B2 en het werkt hoor Dank je wel!

Ok. Ik kreeg 'm niet aan de praat. Maar mooi dat het werkt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan