• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

even of oneven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hogo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hogo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hoi,

ik wil in excel het volgende doen:

een cel moet rood worden indien de waarde in die cel
oneven is.

Als de waarde even is hoeft er verder niets te gebeuren.

Wie kan mij helpen?

Thanks.

Hogo

Via de voorwaardelijke opmaak. Dus:

OPMAAK - VOORWAARDELIJKE OPMAAK

FORMULE =REST(A1;2)<>0

Voor de volledigheid heb ik een bestand bijgesloten.
Het geldt uitsluitend voor cel A1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ook mogelijk via voorw. opmaak:
Code:
=a1<>even(a1)
In eerste instantie zou men denken aan
Code:
=is.oneven(a1)
maar =is.oneven is een funtie behorend tot Analysis Toolpack en bij voorw. opmaak blijkt die functie bij mij niet te werken.
Wellicht is dat wel in Excel 2007 mogelijk??

Laatst bewerkt:
Ook mogelijk via voorw. opmaak:
Code:
=a1<>even(a1)
In eerste instantie zou men denken aan
Code:
=is.oneven(a1)
maar =is.oneven is een funtie behorend tot Analysis Toolpack en bij voorw. opmaak blijkt die functie bij mij niet te werken.
Wellicht is dat wel in Excel 2007 mogelijk??

Zapatr,

is.even en is.oneven zouden wellicht in Analysis Toolpack kunnen staan. Deze heb ik echter aanstaan en bij mij werken de functies dan nog niet.
Als ik de functies gebruik zonder voorwaardelijke opmaak(dus gewoon in een cel) dan resulteerd het wel in een Waar of Onwaar. dus dan werkt het wel gewoon...

is.even en is.oneven zouden wellicht in Analysis Toolpack kunnen staan. Deze heb ik echter aanstaan en bij mij werken de functies dan nog niet.
Ik vrees dat je ze dan niet goed gebruikt.
Maar ik was in mijn vorig bericht ook niet volledig, daarom hier een vervolg.

Je hebt enerzijds:
=IS.EVEN en =IS.ONEVEN
Voor beide functies is Analysis Toolpack vereist.
Voor oplossing van het probeem in dit topic via voorw. opmaak op de manier zoals ik dat wens, blijken die functies bij mij in Excel 2002 niet te werken (niet getest in andere versies). In het werkblad werken die functies wel goed.

Anderzijds heb je:
=EVEN en =ONEVEN
Voor beide functies is AT NIET vereist.

Die laatste functie: =ONEVEN vermeldde ik in mijn vorig bericht niet en die is voor het probleem in dit topic met voorwaardelijke opmaak ook goed bruikbaar. Uiteraard zijn door roncancio en Wigi al uitstekende oplossingen gegeven, maar louter als alternatief mag het wel vermeld worden.
Als A1 de cel is waarvoor de voorw. opmaak moet gelden, selecteer dan A1, kies: Opmaak - Voorw. opmaak, en typ na "Formule is:"
=A1=ONEVEN(A1)
Daarna op "Opmaak" klikken en op het tabblad 'patronen' de gewenste kleur kiezen.

In het werkblad, Timmiesch, gebruik je deze functie doorgaans niet op dezelfde manier.
Ten eerste mag je de functie dan niet in A1 plaatsen, anders krijg je een kringverwijzing,
en als je ze in een andere cel gebruikt, kun je volstaan met: =ONEVEN(A1)

Laatst bewerkt:
Voor oplossing van het probeem in dit topic via voorw. opmaak op de manier zoals ik dat wens, blijken die functies bij mij in Excel 2002 niet te werken (niet getest in andere versies). In het werkblad werken die functies wel goed.

Bij mij in versie 2003 ook niet bij voorwaardelijke opmaak, wel in het werkblad zelf.

Bij mij in versie 2003 ook niet bij voorwaardelijke opmaak, wel in het werkblad zelf.
Bedankt voor de info.
Dat is dus hetzelfde als in Excel 2002.
Hoe zou het zijn in Excel 2007 ?

Beste,

In excel 2007 werken de functies EVEN, ONEVEN, IS.EVEN en IS.ONEVEN ook niet in voorwaardelijke opmaak .

Groetjes Danny.

In excel 2007 werken de functies EVEN, ONEVEN, IS.EVEN en IS.ONEVEN ook niet in voorwaardelijke opmaak .
Zoals hierboven door Wigi en mezelf uitgelegd, werken =EVEN() en =ONEVEN() wel bij voorw.opmaak in Excel 2002 en 2003. Het lijkt me daarom sterk dat dat in Excel 2007 niet zo zou zijn. Let goed op HOE je de functies gebruikt (zie berichten hierboven).

Beste zapatr ;)

Excuseer, heb cel vergeten achteraan te plaatsen

Code:
=IS.EVEN(cel)

Groetjes Danny. :thumb:

Misschien kan Hogo nu de vraag als "Opgelost" markeren (rechts-onderaan).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan