• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Evenement Matrix unieke teams met 60 deelnemers in 12 teams en 8 ronden

• Onderwerp starter Onderwerp starter CDG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CDG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2018
Beste allen,

in deze vakantie ben ik bezig geweest met het maken van een excel waarbij
  • Spelers niet te vaak bij elkaar in hetzelfde team zitten
  • Spelers niet te vaak tegen elkaar moeten spelen
  • Spelers niet te vaak op hetzelfde veld moeten spelen
  • Teams aanpassen aan het niveau, indelen in 3 zones; bovenste n spelen en onderste n spelen niet bij elkaar in één team

Ik heb nu handmatig een indeling gemaakt, welke redelijk klopt.. redelijk, maar verre van ideaal.

Hier kwam ik achter op het moment dat een controle ging doen welke spelers er hoeveel keer samenspeelde met speler 1, daarna nog met speler 2. Daar heb ik iets voor gemaakt. Maar als ik iets wijzig, moet ik van voor af aan beginnen. Daarnaast kan ik volgend jaar met bijvoorbeeld 40 deelnemers, dus 8 teams zitten. Vervolgens ben ik een matrix aan het maken, voor elke speler één rij. Dat moet toch makkelijker kunnen.
Nu heb ik nog niet eens gekeken hoeveel wedstrijden speler 1 tegen speler 2-60 speelt.

Mijn vraag: is het mogelijk om het overzicht sneller/beter in 60 rijen te krijgen?

En dan vervolgens: Is zo'n zelfde overzicht te maken voor hoeveel wedstrijden je tegen een speler speelt?

Uitleg bijlage
Kolom A1:A8 staat voor speler 1
Kolom B1:B8 staat voor speler 2, enz.
Rij 1 staat voor ronde 1
Rij 2 staat voor ronde 2, enz.

A20:BH20 Hoe vaak een speler samen met speler <die geselecteerd in A10> samen speelt

A39:BH39 Hoe vaak een speler samen met speler 1 samen speelt
A48:BH48 Hoe vaak een speler samen met speler 2 samen speelt

P.S. Is er overigs een manier om de indeling op een simpelere manier voor elkaar te krijgen, ook voor andere aantallen en minder teams?

Bijlagen

CDG, welkom op dit forum.
een zeer interessante vraag.
een indeling probleem met weging van oa
niveau van de speler.
en blijkbaar speel je zo min mogelijk in het zelfde team.
en zelfs zo min mogelijk op op het zelfde speelveld.
team grootte is 5.
ik ben momenteel niet in staat om zulke ingewikkelde problemen op te lossen.
als het weer beter gaat ga ik er zeker naar kijken.
als niemand met een bevredigende oplossing komt,
plaats dan de mail adres hier. wie weet kom ik als deze vraag al lang is afgesloten met een redelijke oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan