event 7000

Status
Niet open voor verdere reacties.

massimo591

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2002
ik heb wat problemen met pc,nu geeft ie in de event log aan:
Service Control Manager
event 7000
De Stuurprogramma voor parallelle poort-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden
kan iemand mij vertellen hoe ik deze melding kan verwijderen,kom er zelf niet uit:(
thnx,greetzz mass

Ga eens kijken in Configuratiescherm,Systeembeheer, Services. Zoek de service Print Spooler, rechtsklik daarop met de muis, dan Eigenschappen en zet het Opstarttype op Automatisch (klik dan zonodig op Toepassen) en klik op Starten. Verlaat Systeembeheer en herstart je PC.

re

he bedankt voor je reactie
de printpooler die staat bij mij al af in services:cool:
gr mas

De service wordt door meer toepassingen "benut"dan alleen met een "echte" printer printen. De foutmelding die je weergeeft zegt dat ook.

Of jij geeft printopdrachten terwijl je geen printer hebt. :shocked:

oke heb hem op automatisch gezet:thumb:
kijken of dit helpt
thnx

ps geef geen printopdrachten verder ook,misschien moet ik iets uitzetten wat naar printers zoekt?
gr mass

De Stuurprogramma voor parallelle poort-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Je moet nakijken welk stuurprogramma van welke toepassing gebruik wil maken van je parallelle poort, meestal LPT-1 (of 2 enz.).
Een fax-programma?

Laatst bewerkt:
dat is wel vreemd,heb nml geen fax printer of dat soort apparaten op mijn pc
heb wel een externe usb hd,zou die het kunnen zijn,maa voor de rest geen randapparatuur aangesloten
gr mas

Dan toch maar even van voren af aan: op welk moment krijg je die foutmelding en wat gebeurt er, of gebeurt er niet?
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar ik vond ook nog deze Microsoft-site over de Event ID 7000. Heb je er wat aan? (Hij was er niet in het Nederlands.)

mijn engels is oke,zal het ff doorspitten
het is bij het opstarten van de pc dat ie de foutmelding geeft in event log
misschien heb je daar wat aan?
gr mass

die microsoft pagina zegt me helaas niet zoveel.als ik wist welk programma het zou zijn,was het wat makkelijker:shocked:

De oplossing 1 laat je een gebruiker toevoegen als gerechtigd tot gebruik van de service Print Spooler. Ga in Systeembeheer naar Lokaal beveiligingsbeleid, Lokaal beleid, rechts met muis rechtsklikken op Lokaal aanmelden, dan Eigenschappen, zonodig klikken op Gebruiker of groep toevoegen, dan Geavanceerd, dan op Nu zoeken. De gebruikersaccount waarmee jij inlogt toevoegen (alle schermpjes in omgekeerde volgorde doorlopen) Zie bijgaande afbeelding (de schermen zijn uit elkaar getrokken.)
(Klikbaar.)

Oplossing 3 laat je Services in Systeembeheer opzoeken. Rechtsklik op Print Spooler, dan Eigenschappen en dan het venster invullen zoals in onderstaande afbeelding.

Oplossing 2 laat je in het voorgaande scherm een wachtwoord invullen, maar als je zonder wachtwoord inlogt bij Windows, zou ik dat verder zo laten.
De andere oplossing vraagt een aanpassing van het register, daar zou ik niet meteen aan beginnen, probeer eerst het bovenstaande.

oke ga ik dit ff proberen,ik denk wel dat dit gaat werken:)
thnx
gr mass

:thumb: yesss oke,het is gelukt
de melding is pleite..eindelijk bedankt voor alle hulp
groet mass

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan