Task scheduler werkt niet naar behoren

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb een eenvoudig batchfile dat een aantal bestanden moet kopiëren naar een andere schijf middels een eenvoudige XCOPY opdracht.
Deze is opgenomen in de taakplanner van Windows maar, hij start wel (gisterenavond om 23:55 last run) maar ten eerste doet hij het niet, ten tweede staat de status van de taak op "Running". Er is echter geen activiteit van het batchfile te zien.
Als ik het script manueel draai is er geen enkel probleem.
Imand een idee?

Goede kans dat de batchfile dan staat te wachten op input. Batchfile is natuurlijk niet zichtbaar dus dit zal eindeloos duren.

Start je de taak als dezelfde gebruiker als je normale account?

Wordt de batch file wel als administrator uitgevoerd?
pause aan het eind van de batch file?

Zelf beoordelen.

Je kunt een .vba-bestand maken dat het batchbestand start. Vervolgens moet je het .vba-bestand met de Scheduler uitvoeren. Deze functie start het .vba-bestand direct op; het is binnen ongeveer één seconde klaar voor gebruik.Op die manier wordt de Scheduler voor dat batchbestand niet geblokkeerd en werkt het script onafhankelijk; fouten in batch/script hebben dus geen invloed op de Scheduler. Deze code maakt het cmd-venster onzichtbaar, wat hem zeer geschikt maakt voor het maken van geautomatiseerde scripts:

Code:
Set oShell = CreateObject ("Wscript.Shell")
Dim strArgs
strArgs = "cmd /c C:\full_path_to_your_bat_file.bat"
oShell.Run strArgs, 0, false

Laatst bewerkt:
@Senso:
Geen .vba maar .vbs

Wijzig de extensie naar .txt om het bestand hier te plaatsen.

Laatst bewerkt:
@edmoor
Ik heb de tekst wat volgt op > 'zelf beoordelen' letterlijk van internet overgenomen.

Andere software?

Dat kan zijn, maar toch geldt wat ik zei.

Niet voor niets staat er 'zelf beoordelen' bij! Jij hebt overal verstand van, ik niet. Einstein is er niets bij. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan