Event aan of uit schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliasAmado

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Beste Forumleden,

Ik heb een hoofdformulier en daarbinnen 2 subformulieren (1 om gegevens in te voeren/wijzigen en 1 (browser) om gegevens te bezichtigen).
Stel dat je op record 2 van de hoofdformulier staat en vervolgens de tabblad met de gegevens van de subformulieren selecteert. Vervolgens wil je een record in de subformulier wijzigen. Nadat je de gegevens geupdate hebt doe je een requery op het hoofdformulier. Door de requery wordt echter de event Form_Current() getriggerd. In deze Sub heb ik echter de volgende code:
Code:
Private Sub Form_Current()
        SetCurrentRecord Me.CurrentRecord
End Sub
Deze event wil ik alleen getriggerd zien wanneer ik op de navigatieknop van het hoofdformulier klik en niet wanneer een requery wordt gedaan op het hoofdformulier. Want door de requery wordt me.currentRecord op 1 gezet en dat is precies wat ik niet wil aangezien ik terug wil naar het record (nml. 2) van het hoofdformulier van voor de wijziging.

Weten iemand hoe je een event (bijvoorbeeld Form_Current()) aan of uit kunt schakelen of een andere oplossing?

Alvast dank. :thumb:

Gr,
Elias

Ik denk niet dat het mogelijk is events aan of uit te zetten. Je kan er wel omheen programmeren. Zorg dat de executie van je code in je event afhangt van de waarde van een boolean. Zet deze waarde op false als je niet wilt dat je event code uitvoert.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan