Everest Home Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb 1024 mg geheugen sata 250 Hitachi HD Athlon 64 3400 en een asus mobo K8V SE deluxe in de benchmarks wordt het moederbord niet herkend! en de resultaten zijn maar een kwart van vergelijkende combinaties, of eigenlijk nog slechter gezien mijn configuratie.....Deze zou bijna aan de top horen te staan maar komt niet verder dan 1490 en 629 dat is nog onder mijn oude computer. Wat zou dit kunnen zijn??? groeten elbert kok
 
Heb je dat geheugen wel in Dual Channel staan? Heb je de juiste drivers voor je moederbord geïnstalleerd? Deze twee zaken kunnen de prestaties al tamelijk beïnvloeden.
 
Ik heb de bijgeleverde drivers geinstalleerd, maar dualchannel?? hoe en waar gaat dat ?????
 
Dat is een bepaalde manier van de geheugenmodules installeren, niet elk moederbord ondersteunt dat. Door 2 geheugenmodules in serie te schakelen zijn deze sneller te benaderen. (bredere databus). In de handleiding staat of je moederbord dit ondersteunt en hoe je dan de modules moet plaatsen.
 
Maar het is zoveel slechter dan een moederbordje met een gewone athlon bijv. 2000 en 2100 ddr dat dat niet alleen aan dual kan liggen. het bord wordt ook niet herkend, dat is natuurlijk helemaal raar voor een asus bord.
 
Everest zal eerst het bordje moeten kennen (of uit de hardware/bios e.e.a. kunnen halen) voordat er van herkennen sprake kan zijn. Als het moederbord een BIOS gebruikt dat Evererst (nog) niet kent is het dus niet zo vreemd.

Verder kan het best zo zijn dat een optimale test/benchmark voor dit moederbord in combinatie met de processor nog niet bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan