evga 260 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rigor

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
9
hoi,
ik heb recent een nieuwe pc gebouwd: mobo striker II 790 i sli , voeding 1000 watt, corsair extreme 4gig geheugen, intel qcore 9600, en een evga 260 kaart. het volgende probleem.
bij het instaleren van de kaart met de nieuwste drivers start de pc op en zie ik rode ,groene pixels soms strepen . de pc start dan niet door maar opnieuw op in veilige modus . soms na een aantal malen opstarten is het beeld wel goed. anders gebruik ik driversweeper en nasty file remover om de drivers eraf tehalen en opnieuw te instaleren dit werkt dan een korte week en dan begint (zie boven weer opnieuw) ik heb de spullen tijdens mijn vakantie in de usa gekocht dus omruilen nu wordt lastig.
Iik heb contact ghad met evga en een rma is geen probleem , wel de kosten die moet ik dan zelf betalen . volgens hun (evga) zou het een "bad chip"" kunnen zijn aangezien de temp de voeding etc normaal is .
Als de kaart wel werkt zoals die hoort dan zijn cod 2,4,5 enz geen enkel probleem in de hoogste resolutie...nu even niet dus. Ik heb mijn oude trouwe 7600 gt kaart er weer ingezet uiteraard zonder enige problemen.

IS er iemand die het probleem herkent? danwel een oplossing weet.? Het lijkt mij als de kaart stuk is dat ie het dan helemaal niet doet en niet soms een hele week wel normaal toch?

mvg j
 
Het lijkt mij als de kaart stuk is dat ie het dan helemaal niet doet en niet soms een hele week wel normaal toch?

mvg j

misschien is stuk ook wel een groot woord,maar goed is de kaart ook niet.
dus toch rma maar,,
 
heb ik over nagedacht moet per boot en is net zo duur als een nieuwe
 
heb ik over nagedacht moet per boot en is net zo duur als een nieuwe

Hoezo moet het per boot?

Verzending via TNT kost echt niet zoveel als een nieuwe kaart.

Internationaal Pakket Basis:
Europa-------Priority-----Standard
0-500 g.------€ 5,25------€ 4,20
500-2000 g.-€ 11,25-----€ 9,10


Buiten Europa----Priority----Standard
0-500 g.-----------€ 9,00-----€ 7,00
500-2000 g.------€ 19,50----€ 17,50
Bron TNT
 
max 20 euro. Dat valt eigenlijk best mee. (ik had ook gedacht dat het duurder zou zijn)

Alleen... hij moet ook weer terug.

Ik zou de kaart trouwens eerst in een ander systeem testen. Stel je voor dat het toch iets anders is.
 
Laatst bewerkt:
Het mag zo wie zo niet via luchtpost hij moet afgegeven worden in het bedrijf zelf daar moet ik een bevestiging van krijgen en de kosten voor het terug verzenden zijn ook voor mijn rekening .
Mail verkeer met evga bevestigd dat ik heb zelfs met evga europe contact gehad en die doen niets helaas (zitten in duitsland)
Maar waar het nu omgaat is weet iemand of de problemen oplosbaar zijn ?
 
In- en uitvoer is niet van toepassing, het is omruiling.

Internationaal Pakket Plus buiten de EU (dus met ontvangstbevestiging)
Voor extra zekerheid
0-2 kg------€ 22,95
2-5 kg------€ 32,45
5-10 kg-----€ 54,45

Uitklaringsservice € 5,00

Maar goed, als de kaart niet retour gaat.
Heb je de kaart al in een andere pc geprobeerd zoals 'marsmannetje' voorstelde?
Heb je al een andere kaart in de pc geprobeerd?
Al geprobeerd de timings in de bios minder 'agressive' te zetten?
Probeer eens de Omega drivers, ik lees hier en daar dat de orginele Nvidia drivers de GPU en memory chips soms om zeep helpen.
http://www.omegadrivers.net/nvidia.php
 
ik heb de kaart ook op een andere config gehad evga sli 790 mobo, zelfde verhaal . IK heb er nu een 7600 gt draaien geen enkel probleem .

ik zal de omega drivers proberen . maar ook zonder drivers doet de kaart vaak raar strepen ,sneeuw ed..
 
en bedankt voor de uitleg ik ging ervan uit dat in en uitvoer een probleem zou gaan opleveren . ze doen bij evga niet hun best om produkten terug te krijgen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan