EVGA GTX 780 in SLI hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukme05

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo mensen,

Ik heb 2x een EVGA GTX 780 besteld. Het is de bedoeling dat die in SLI gaan werken maar hoe werkt dit?
Als ik zo heb gekeken is het gewoon de 2 videokaarten in de PC stoppen en SLI bridge er tussen en klaar klopt dit?
En moet ik ook aparte SLI drivers installeren of de gewone GTX 780 drivers?
En moet ik nog iets aanvinken/zetten om ze in SLI te laten werken of doen ze dat zelf?

Alvast bedankt voor jullie moeite en tijd.

Met vriendelijke groet,
Sander Storm

Hoi,

Ja dat kan gewoon je hoeft geen andere videokaart driver alleen dus de nvidea drver te installeren en ja denk inderdaad dat je wel de sli moet aanvinken bij croshfire moet dat ook dus denk bij sli ook. Voeding sterk genoeg en aansluitingen genoeg?

Laatst bewerkt:
Oke dan zal ik dat vinkje dan even op proberen te zoeken heb eerst 5 werkdagen levertijd :(. De voeding is sterk genoeg 1000watt voeding ;) en aansluitingen ook wel genoeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Neem aan dat je pas bij aangesloten videokaarten het vinkje pas kan zoeken/paatsen dat worden 5 lange dagen:D

Laatst bewerkt:
gewoon bij nvidia configuratie scherm (rechter muis klik ) sli config kiezen en 3d pres max aan klikken.

gewoon bij nvidia configuratie scherm (rechter muis klik ) sli config kiezen en 3d pres max aan klikken.

Die optie komt zeker tevoorschijn als ik de 2 videokaarten er in heb met SLI Bridge?

Okee dan moet ik dus nog even wachten :P maar alvast bedankt

Hallo,

ik heb de 2 videokaarten nu. Ze zitten er alle 2 in alles aangesloten de SLI Bridge ook SLI aangezet in Gforce config maar het word er niet beter op dan toen mn GTX 680 er in zn eentje in zat wat doe ik fout....??

Mvg,
Sander

Wat word er niet beter op kijk je had geen slechte kaart en als je van 680 naar 780 gaat kan het verschil niet meteen te zien zijn.
Dat je nu 2kaarten heb wil niet zeggen dat het dan 2x zo snel is.
het werkt als master slave je tweede kaart werkt niet zoals je eerste kaart er zit verlies in

Ja maar ik zie met Precision X dat ze niet eens op volledige snelheid zitten

Ik heb nu 3 verschillende games geprobeerd:

World Of Tanks: 50/60 FPS (waarbij ik met EVGA Precision X zie dat ze niet alle 2 op volle snelheid draaien)
Arma 3: 24 FPS (waarbij ik met EVGA Precision X zie dat ze niet alle 2 op volle snelheid draaien)
Euro Truck Simulator 2: 100 FPS (waarbij ik met EVGA Precision X dat ze alle 2 wel op volle snelheid draaien)

Waarom doet hij dit bij de ene game wel en de andere niet?

Zijn pci e slots waar ze inzitten 3.0 of 2.0 gezien je 680 kaart denk ik 3.0 maar je weet maar nooit

Ik heb daar informatie over opgezocht en daar stond dat het niet uitmaakte en dat PCI E 2.0 x16 ook prima werkt voor zelfs de titan. en dan als nog dat hij op de ene game wel die hoge snelheden haalt en op de andere niet dat is toch vreemd?

Ja maar er is niet voor nix 3.0 voor de nieuwe kaarten er is snelheids verschil op 2.0 werrkt een nieuwe kaart niet optimaal

Ja maar hoe verklaar je dan dat hij bij de ene game wel snel en optimaal werkt en de andere niet. En bij die ene game waarbij die wel werkt word GPU 1 78 graden is dit gezond?

Niet alle games werken goed in sli ik heb 2x gtx 580 en cod ghost doet het slecht in sli bij mij waarom weet niemand

Topic opgeschoond van de onnodige quote's.

@Leukme05:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel Reageren".
Nu quote je telkens de voorganger.Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan