Eweka downloadsnelheid ineens laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
69
Besturingssysteem
XP, Win.8, Win.10, Win.11
Hallo helpers!

Ik hoop dat ik deze issue hier goed heb neergezet, anders excuses.

De titel zegt het al, ik heb een account bij Eweka. NZB's via GrabIt. Van de een op de andere dag blijft de downloadsnelheid plakken op ongeveer 5 MB per sec, waar deze bekabeld (zoals altijd) makkelijk minstens 21 MB per sec. draaide. Mijn vermoedens zeggen me dat Windows hem ergens, op de een of andere manier knijpt...
Ik ga zelf niet uit van een instabiele verbinding omdat hij precies rond de 5 MB blijft hangen met downloaden.

Ik heb het volgende al geprobeerd, wat dus geen verschil maakte:
- Antivirus en firewall uitgeschakeld. Geen verschil..
- Energie programma verandert naar "Hoge prestaties". Geen verschil.
- Gekeken bij "extra energie instellingen" hier kan ik alleen wijzigingen in de draadloze adapter doorvoeren (die ik uit heb gezien de lage downloadsnelheid).
- Eweka servers gechekt, deze zijn storingloos.
- Modem van het stroom gehad, geen verschil.
- Ethernet adapter is up-to-date...
- GrabIt is up-to-date
- Uiteraard geen verouderde spots geprobeerd (welke ook een langzame downspeed hebben)

Kan er iets (in Windows) zijn wat ik over het hoofd ziet, iets wat verder gaat dan mijn boeren kennis van dit?
Vast bedankt voor de tips&trics adviezen, ik lees ze graag.

MVG

Raymond
 
Wat ook nog mogelijk is dat nu heel veel mensen thuis zitten (en werken) er veel meer bandbreedte verstookt wordt.
 
Misschien een beetje on-nuttig, maar hier blijft GrabIt een beetje op hangen:

Knipsel2.JPG
 
Aan de hand van je upload snelheid neem ik aan dat je Internet Complete van Ziggo hebt.
Dan is de download snelheid die je laat zien VEEL te laag.
Dat abonnement heeft een maximum van 250 Mbps download en je plaatje toont nog geen 36.

Ter vergelijking mijn Max abonnement die 2x zo snel is als een Complete:
Download.JPG

Zet je modem eens uit en 10 minuten later weer aan.
Controleer ook of je UTP kabel aan beide kanten wel goed in hun sockets zitten.
 
Laatst bewerkt:
Aan de hand van je upload snelheid neem ik aan dat je Internet Complete van Ziggo hebt.
Dan is de download snelheid die je laat zien VEEL te laag.
Dat abonnement heeft een maximum van 250 Mbps download en je plaatje toont nog geen 36.

Ter vergelijking mijn Max abonnement die 2x zo snel is als een Complete:
Bekijk bijlage 347200

Zet je modem eens uit en 10 minuten later weer aan.
Controleer ook of je UTP kabel aan beide kanten wel goed in hun sockets zitten.

Edmoor… Bedankt! :thumb:
Al regelmatig veel aan je oplossingen gehad, wederom weer.

Knipsel3.JPG

Knipsel4.JPG

Wel apart, ik heb hetzelfde vanmiddag al gedaan, Alleen wel na 3 minuten ongeveer weer aangezet. Het zal hem ongetwijfeld in de 10 minuten zitten.

Nou bedankt Edmoor en iedereen! Deze is opgelost.

Keep safe!

MVG

Raymond
 
Ok dan.
En maar goed ook.
De hond zal al die blokjes rond wel zat zijn ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan