trucker7
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 okt 2009
- Besturingssysteem
- XP, Win.8, Win.10, Win.11
Hallo helpers!
Ik hoop dat ik deze issue hier goed heb neergezet, anders excuses.
De titel zegt het al, ik heb een account bij Eweka. NZB's via GrabIt. Van de een op de andere dag blijft de downloadsnelheid plakken op ongeveer 5 MB per sec, waar deze bekabeld (zoals altijd) makkelijk minstens 21 MB per sec. draaide. Mijn vermoedens zeggen me dat Windows hem ergens, op de een of andere manier knijpt...
Ik ga zelf niet uit van een instabiele verbinding omdat hij precies rond de 5 MB blijft hangen met downloaden.
Ik heb het volgende al geprobeerd, wat dus geen verschil maakte:
- Antivirus en firewall uitgeschakeld. Geen verschil..
- Energie programma verandert naar "Hoge prestaties". Geen verschil.
- Gekeken bij "extra energie instellingen" hier kan ik alleen wijzigingen in de draadloze adapter doorvoeren (die ik uit heb gezien de lage downloadsnelheid).
- Eweka servers gechekt, deze zijn storingloos.
- Modem van het stroom gehad, geen verschil.
- Ethernet adapter is up-to-date...
- GrabIt is up-to-date
- Uiteraard geen verouderde spots geprobeerd (welke ook een langzame downspeed hebben)
Kan er iets (in Windows) zijn wat ik over het hoofd ziet, iets wat verder gaat dan mijn boeren kennis van dit?
Vast bedankt voor de tips&trics adviezen, ik lees ze graag.
MVG
Raymond
Ik hoop dat ik deze issue hier goed heb neergezet, anders excuses.
De titel zegt het al, ik heb een account bij Eweka. NZB's via GrabIt. Van de een op de andere dag blijft de downloadsnelheid plakken op ongeveer 5 MB per sec, waar deze bekabeld (zoals altijd) makkelijk minstens 21 MB per sec. draaide. Mijn vermoedens zeggen me dat Windows hem ergens, op de een of andere manier knijpt...
Ik ga zelf niet uit van een instabiele verbinding omdat hij precies rond de 5 MB blijft hangen met downloaden.
Ik heb het volgende al geprobeerd, wat dus geen verschil maakte:
- Antivirus en firewall uitgeschakeld. Geen verschil..
- Energie programma verandert naar "Hoge prestaties". Geen verschil.
- Gekeken bij "extra energie instellingen" hier kan ik alleen wijzigingen in de draadloze adapter doorvoeren (die ik uit heb gezien de lage downloadsnelheid).
- Eweka servers gechekt, deze zijn storingloos.
- Modem van het stroom gehad, geen verschil.
- Ethernet adapter is up-to-date...
- GrabIt is up-to-date
- Uiteraard geen verouderde spots geprobeerd (welke ook een langzame downspeed hebben)
Kan er iets (in Windows) zijn wat ik over het hoofd ziet, iets wat verder gaat dan mijn boeren kennis van dit?
Vast bedankt voor de tips&trics adviezen, ik lees ze graag.
MVG
Raymond