Eweka: goede usenet client?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik wil een usenet client aanschaffen, en is Eweka mijn eerste keuze vanwege de forums die er zeer positief over praten. Ikzelf heb internet van Orange met de volgende resultaten via speedtest.nl:
Download
236.2 KByte/sec (=1890 kbps) >>>>>>>>> elke keer als ik de test doe verandert deze, ene keer 180, en andere keer 320...
Upload
48.3 KByte/sec (=386 kbps)
Connection
531.0 Conn/min
Nu is mijn vraag of aanschaffen van Eweka een goed idee is met deze snelheden en of Eweka een goede en betrouwbare usenet client is.

Alvast bedankt!
Vincent

Laatst bewerkt:
Heb Eweka ook een tijd gebruikt, en was daar op zich prima over te spreken. Ook heb ik prima ervaringen met XSNews en Powernews.
Op dit moment zit ik bij Hitnews en dit bevalt ook prima.

Eweka en Hitnews zijn de goedkoopste. Qua service ben ik nog geen problemen tegengekomen.

Toch nog een vraagje, krijg je bij Eweka een programma erbij of moet je bijv. met grabit werken?

Nee ze leveren zelf geen programma. Een tijdje geleden had ik iemand die problemen had met de combi tussen Eweka en Grabit. Zelf gebruik ik Altbinz, werkt prima:D

Je krijgt alleen toegang tot hun servers, de software daarvoor dien je zelf te hebben. Newsleecher werkt ook prima met Eweka.

Ik heb nu Eweka aangeschaft, en ik log in op grabit, en download meteen met 280 kbs, maar toen wou ik iets nieuws downloaden en toen kreeg ik een melding van grabit dat ik over mijn downloadlimit heen zit.. Heb newsleecher geprobeerd maar daarmee wil het niet lukken met inloggen en zoeken naar bestanden. moet ik grabit nou ook nog gaan betalen?

heb hem hem wel werkend gekregen, download met 300 kbs:)
alleen als ik iets intyp zijn er heel wienig resultaten..
moet ik ze perse via dat programma downloaden of kan het ook via sites?
bedankt alvast:)

Laatst bewerkt:
Je kunt NZB sites gebruiken zoals Binsearch, Yabse of NZBIndex, of jezelf aansluiten bij 1 van de communities zoals FTD of FTN.

Heb al gevonden waarom die zo weinig vond, moest bij 'browse' all aanvinken;)
bedankt voor die sites iig:D
fijne avond nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan