Ewido anti-malware

• Onderwerp starter Onderwerp starter Evro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Evro

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Nadat ik een aantal trojans op mijn pc heb gekregen (zie vorige vraag) ben ik toch maar overgegaan tot een andere scanner. dit is Ewido Antimalware geworden. Dan heb ik meteen een aantal vragen

- Is dit een goede virusscanner?
- Is dit een gratis scanner of moet je na verloop van tijd betalen?
- Ik heb even in de qarantaine lijst gekeken, daar stond een lijst met allemaal afkomsten, kan ik die laten zitten of moet ik die deleten?!
- Tot slot, ik ben het nu helemaal zat met al die fouten op mijn pc, wat raden jullie aan om van dat gezeik (srry) af te komen?

Alvast bedankt....

Laatst bewerkt:
Om te beginnen had je gewoon verder kunnen gaan in je vorige vraag.
Dan het volgende, Ewido is GEEN viruscanner.
Heb je nu nog steeds last van Trojans? Als je met AVG scant dan moet deze ze gewoon kunnen verwijderen dus ik snap niet wat het probleem is????

ik dacht het is een heel ander onderwerp dus ik start een nieuwe.
Ja klopt het is ckr een malware scanner.
ik snap geen f*ck van AVG want dan doet hij er iets van 2 uur over om te scannen, vind hij een paar virussen en dan zegt hij op het laatst: gerepareerde fouten 0

Gooi AVG er eens af en instaleer Avast.
Wat heb je nou allemaal op je PC staan want volgens mij ben je aardig aan het rommelen, sorry dat ik het zeg.

ja ik ben ckr aan het rommelen nadat ik een trojan heb gekregen ben ik helemaal in de war geraakt.

lijstje wat erop staat:

AVG
Ewido
Spyware blaster
Ad aware
Spybot S&D
hijack this
Disk cleaner
hitman Pro
Norton (nooit meer gebruikt)
spyware doctor
Webroot spysweeper

ik wil ook Avast downen maar welke moet ik hebben, de home of de professional

Laatst bewerkt:
AVG....eraf gooien
Ewido...laten staan
Spyware blaster...laten staan
Ad aware...laten staan
Spybot S&D...laten staan
hijack this...laten staan maar niet zelf mee rommelen anders maak je meer stuk dan heel
Disk cleaner...kan eraf
hitman Pro...moet er zeker af
Norton (nooit meer gebruikt)....gooi er maar af, nooit twee scanners op één systeem draaien
spyware doctor....eraf gooien
Webroot spysweeper...eraf gooien
Download als je de programma's die ik noemde er af zijn eens Avast en laat deze een volledige scan doen.

ok, ik g nu Avast downen, moet ik de Home edition of de professional edition hebben.
Verder heb ik het grootste gedeelte verwijderd.

ja behalve AVG omdat iemand anders die voor ons erop heeft gezet en ik dus niet precies weet waar die staat, even zoeken.

Waar die staat?
Gewoon via je configuratiescherm en dan software verwijderen....hoe verwijder je de rest dan?

Hier staat bij dat het een demo is en dat ik hem 59 dagen kan gebruiken, heb ik dan de goede gedaan.

Ook heeft Avast een paar virussen gevonden. Deze heb ik verplaatst naar de kluis, is dat goed of kan ik hem het beste verwijderen?

Je moet in ieder geval AVG er ook af halen. Avast kan je gratis registeren en dan kan je hem onbeperkt gebruiken.

en moet je dat registreren op de site van Avast doen? (ik weet dat allemaal niet, ik ben geen computergenie, vandaar die vragen)

Is het goed dat ik ze opberg in de kluis of kunnen ze meteen verwijderd worden?

de registratie is gelukt, dat was niet moeilijk maar nadat de scan af was stond er een hele lijst met fouten die hij vast opgespoort had en daar stond achter dat hij er nix mee kon doen omdat het bestand was beveiligd met een password

Evro zei:
de registratie is gelukt, dat was niet moeilijk maar nadat de scan af was stond er een hele lijst met fouten die hij vast opgespoort had en daar stond achter dat hij er nix mee kon doen omdat het bestand was beveiligd met een password
Dat zijn doorgaans geen 'fouten' maar 'ter info's'. Dat doen de meeste security scans als ze beleefd zijn. Het zijn de bestanden die de scanner niet kon openen omdat ze door het systeem bezet worden gehouden. Als daar een (actief) virus in zou staan, zou de scanner dat in de eerste ronde van zijn scan (namelijk het geheugen controleren op de actieve processen) gevonden en gemeld hebben. Dit (wat jij meldt) zijn meestal 'beveiligde' Windowsonderdelen.

ok, fijn om te weten. ik dacht namelijk dat mijn hele pc was geïnfecteerd.
Daarna heb ik een Zorgvuldige scan gedaan. Die was wel een paar uur bezig, hij vond gelukkig minder. Zou dit de beste scanner zijn die ik moet gebruiken in mijn geval?

Ik gebruik nu wel Avast, ik vind het een top progje en het heeft al een aantal fouten opgespoort. maar nu heb ik nog een vraag:

Is Avast up te daten?

zo ja: hoe moet dat dan?

zo nee: ok :)

(srry voor dubbele post)

gelukkig:D

ook heb ik het idee dat Avast telkens dezelfde virussen scant. Is dat mogelijk of moet ik nu vaststellen dat mijn hele pc besmet is met allemaal wormen/trojans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan