• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exact add-in geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss Booga

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Dag allemaal,

Ik heb al behoorlijk lang een probleem in Excel dat tot nu toe niemand heeft weten op te lossen, dus ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen!

Wat is nu het probleem?
In excel maak ik middels Exact add-in financiele rapportages aan. Dat gaat allemaal prima, maar op de een of andere manier komen er af en toe foutmeldingen in het bestand naar voren. Die foutmeldingen ontstaat doordat er ineens een stukje tekst aan de formule wordt toegevoegd. Deze tekst verwijst dan naar een bestand op de c-schijf.

Voorbeeld van de originele formule:
=ACC_BAL_DATE("40506";-1;"1-2-2015";"28-2-2015";1;3;1;1)

Voorbeeld van foutmelding:
='C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\LIBRARY\EG2000.xla'!ACC_BAL_DATE("40506";-1;"1-2-2015";"28-2-2015";1;3;1;1)

Waarom excel de ene keer wel de verwijzing naar de c-schijf invoegt en de andere keer niet is mij een raadsel. Ook krijg ik de toevoeging niet op een makkelijke manier weg. Ik heb geprobeerd om via ctrl+f "vervangen" de toevoeging te vervangen door blanco maar dat lukt niet.

Wie o wie kan me helpen met dit probleem??:confused:

Miss Booga,

Het lijkt mij een koppeling.
Dat kun je volgens mij in een menu zien, ik weet alleen niet welke.
Op de iPad heb ik geen Excel.

Het lijkt erop dat de addin niet geladen (addins(n).installed =false) is.

Het probleem ontstaat waarschijnlijk als je je workbook op een andere PC gebruikt waar de add-in in een andere map is geïnstalleerd.
De structurele oplossing is om de add-in op elke machine op dezelfde (netwerk?) locatie te installeren. (Dus bijv niet Office versie afhankelijk, zoals in jouw geval. Dat vraagt om problemen als je binnen je bedrijf meerdere versies gebruikt.)
Jouw oplossing met zoek/vervang zou moeten werken.

Met deze kennis gewapend zou ik zeker de suggestie van edmoor opvolgen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het voor nu kunnen oplossen door de tip van Excelamateur te volgen: via gegevens / koppeling bewerken heb ik de koppeling met EG2000.xla (verwijst naar c-schijf) verbroken, bestand afgesloten en opnieuw opgestart. Dit lijkt voor nu te werken, maar ik zal de vraag ook bij Exact neerleggen.
@pixcel: helaas werkt het niet om dat deel van de formule via ctrl+f te vervangen door niets. Ik krijg dan de foutmelding dat Excel de tekst niet kan vinden en dus niet kan vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan