• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 0

• Onderwerp starter Onderwerp starter Std
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Std

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2015
Beste,

Ps. ik stelde zojuist eenzelfde vraag.... om kort maar krachtig te zijn....., Excel blijft een "0,00" weergeven als uitkomst van formule: =ALS(F16/$C$21<5%;F16*Percentage!$H$6;ALS(F16/$C$21>5%;F16*Percentage!$H$6))
Het komt er op neer dat ik geen 0,00 als uitkomst wil, hoe los ik dat op?
In Excel onder opties geen nul waarden weergeven is niet de oplossing daar meerdere getallen mét een nul weergegeven moeten worden.

Wie heeft raadt??

Zo?
Code:
=ALS(F16*Percentage!$H$6=0;"";ALS(OF(F16/$C$21<5%;F16/$C$21>5%);F16*Percentage!$H$6;""))

Laatst bewerkt:
Zo?
Code:
=ALS(F16/$C$21=0;"";ALS(F16/$C$21<5%;F16*Percentage!$H$6;ALS(F16/$C$21>5%;F16*Percentage!$H$6;"")))
PS Dit is weer een veel te complexe formule...

(Bijna, alleen blijft er nog steeds 0,00 staan wanneer in cel F16 geen getal staat....)

Best Alexcel: Dat is hem!! :thumb:

Het is zeker een complexe formule en het zou vast op een eenvoudigere manier mogelijk moeten zijn.... maar ik ben genoeg geholpen, mijn dank daarvoor!

Laatst bewerkt:
S.v.p. niet quoten, maar gebruik knop reageer op bericht (linksonder) of tekstvak "snel reageren" onderaan.

Had mijn bericht inmiddels aangepast, dus zie formule in #2.

Deze draad is vrij onleesbaar geworden voor derden...

De complexiteit waar ik het over had in je eerste formule heb ik weggenomen door de OF-functie te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan