• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, 2 kolomen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiZiMDiYaR

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Goedemorgen allen,

Ik heb in excel een paar kolommen die ik vergelijk met een lijst woorden. Bijv ik heb 1 kolom, 100 namen van adressen. Ik heb een andere kolom, met woorden erin, die in de adressen kunnen voorkomen... dus bijv ik heb een adres Rotterdam, en in een andere kolom heb ik Rot staan... Nu wil ik dat er in

Kolom B = 300 adressen
Kolom L = 40 stukjes text die gechecked kunnen worden
Kolom M = Resultaat dat bepaalde adres dus overeenkomt met Rot, dus een 1 of CHECK komt erin te staan en als ik dan sorteer op CHECK, dan heb ik alle adressen waar ik iets mee moet doen.

Ik heb alles gedaan, maar op de een of andere manier kan Excel geen isin type doen. Heb het geprobeerd met SEARCH, VLOOKUP,

Volgende formule die ik heb, checkt precies of dat de velden kloppen, maar zo moet ik het dus niet hebben, omdat bepaalde adressen misschien er niet compleet op komen et, dat als een bepaalde gedeelte erin voorkomt, dat er dan ook een Check eruit komt als resultaat..

=IF(COUNTIFS(L$9:L$53;B22); "CHECK"; "OK") ( deze vergelijkt ene kolom met andere veld, maar dan precies de velden, moet dus gedeelte check hebben.

Iemand enig idee ? :D

Alvast Bedankt,

Excel probleem

BiZiMDiYaR,

Mischien kun je hier wat inspriatie uit halen.

Hi,

Bedankt voor het snelle reageren, probleem is niet het vergelijken, want dat is al gelukt. Het gaat erom dat het maar een gedeelte van de adressen in de andere kolom zullen staan. Dus als adres = voorstraat en in mijn vergelijk kolom staat "voor" dan moet ie deze kolom ook zijnde als CHECK markeren. Zie onderstaande excel...

Bedankt.

Bijlagen

Misschien zoals in bijlage.

Hoi,

Heb net iets opgemerkt, bij het andere excel filetje... De formule kijkt naar het begin om te vergelijken, maar als ik bijv onderstaande moet gaan vergelijken, dan komt het er niet eruit..

acrakadabra en ik vergelijk met aka dan moet ie het ook laten oplichten met CHECK.

Dus ook in het midden, of eind vergelijken...

Kan iemand me hier mee helpen ?

Bedankt.

Bij mij blijkbaar wel?

Bijlagen

• vergelijken-1000.jpg
    vergelijken-1000.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 88
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan