Ik heb in Excel een overzicht gemaakt van mijn cd-collectie, verdeeld over verschillende bladen. Hierover heb ik 2 vragen:
1. Bovenaan (in de eerste rij) heb ik een autofilter, wat mij albums laat selecteren op Artiest, Jaar van uitgaven enz. Wanneer ik echter naar beneden schuif, schuift deze eerste rij (en daarmee mijn filter) naar boven en verdwijnt deze van het scherm. Kan ik deze eerste rij vastzetten, zodat deze tijdens het scrollen in beeld blijft?
2. Ik zou graag op een apart blad een automatisch overzicht krijgen van het aantal cd's dat ik heb, per blad. Kan dat? Kan ik er dan ook voorwaarden aan verbinden. Ik heb nl. een aparte rij met 'Uitgeleend', waar ik Ja of Nee invul. Op dit aparte blad zou dan ook moeten staan hoeveel cd's ik uitgeleend heb.
Alvast bedankt!
1. Bovenaan (in de eerste rij) heb ik een autofilter, wat mij albums laat selecteren op Artiest, Jaar van uitgaven enz. Wanneer ik echter naar beneden schuif, schuift deze eerste rij (en daarmee mijn filter) naar boven en verdwijnt deze van het scherm. Kan ik deze eerste rij vastzetten, zodat deze tijdens het scrollen in beeld blijft?
2. Ik zou graag op een apart blad een automatisch overzicht krijgen van het aantal cd's dat ik heb, per blad. Kan dat? Kan ik er dan ook voorwaarden aan verbinden. Ik heb nl. een aparte rij met 'Uitgeleend', waar ik Ja of Nee invul. Op dit aparte blad zou dan ook moeten staan hoeveel cd's ik uitgeleend heb.
Alvast bedankt!