• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2003/2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Misschien een dolle vraag maar.....
Ik heb XP prof office 2003 geïstalleerd.
Ik krijg nu een bestand xlsm in office 2007 toegestuurd.
Kan ik naast de versie 2003 ook de versie 2007 installeren?
En ze dan naast elkaar gebruiken of wordt 2007 over de 2003 gezet.
Ook als ik de versie 2007 in een andere map zet?

Ja hoor, geen probleem. Maar er zijn ook compibalibiteitspakketjes voor docx's enz. voor
Office 97-2003 hè? Dan kun je de 2007-files met 2003 feilloos openen, bewerken en opslaan.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Binnen dezelfde Windows-installatie, wordt door het installeren van 2007, 2003 overschreven.
Je kunt wel een andere map kiezen, maar er ontstaan altijd 'conflicten' omdat er in de mappen die Windows gebruikt ook (o.a. dll-) bestanden worden gezet die met MsOffice te maken hebben. Deze bestanden - oorspronkelijk bestemd voor 2003 - worden dan overschreven door die voor 2007, wat in MsOffice2003 problemen oplevert.
Je zou in een tweede partitie op je harde schijf opnieuw Windows XP kunnen installeren, je krijgt dan een z.g. 'dualboot'-situatie waarbij je bij het opstarten van de pc kiest voor één van twee. In de tweede Winidowsomgeving kan je dan zonder problemen MsOffice2007 installeren.

Ook een installatie middels een 'virtual machine' is mogelijk, maar stelt wel hoge(-re) eisen aan de capaciteit van je computer.

Ja hoor, geen probleem. Maar er zijn ook compibalibiteitspakketjes voor docx's enz. voor
Office 97-2003 hè? Dan kun je de 2007-files met 2003 feilloos openen, bewerken en opslaan.

Hoi, ik denk dat 'kuin47' bedoelt het MsOffice-pakket te installeren naast MsOffice2003 .....

En ik denk dat hij een 2007-bestand toegezonden krijgt, het niet kan openen en daarom
denkt dat hij Office 2007 moet installeren. Maar hij weet niet dat hij genoeg aan een
plug-in heeft voor Office 2003.

Toch? :confused:

merci

De plug in weet ik.
Maar ik vroeg me af of je ze naast elkaar kon installeren in dezelfde windows.
Maar dat kan dus alleen met een apparte partitie en dual boot.
Ik weet genoeg. Merci voor je tijd en moeite.

Laatst bewerkt:
2003-2007

Hallo..

Ik heb OFF:2003 voledig geinstleerd en Off:2007 Excel.
Daat gaat prima, alleen als je een 2003 bestand wilt openen, moet je eerst een leeg bestand 2003 openen anders wordt hij in 2007 geopend.
Niks geen paritie en dual boot.

Gr Joop.

Laatst bewerkt:
Hallo..

Ik heb OFF:2003 voledig geinstleerd en Off:2007 Excel.
Daat gaat prima, alleen als je een 2003 bestand wilt openen, moet je eerst een leeg bestand 2003 openen anders wordt hij in 2007 geopend.
Niks geen paritie en dual boot.

Gr Joop.

Dat is in te stellen hoor. Rechts klikken op een 2003-bestand, en Openen met...
wijzingen in de gewenste versie, 2003 dus in jouw geval. Dat doe met elk bestandstype
één keer.

Hier ook Office 2003 naast Office 2007 geinstalleerd. Werk goed. Alleen kan je maar 1 outlook versie installen, dus dat wordt kiezen. Maar Excel 2003 en Excel 2007 werken feilloos naast elkaar (wel aangeven tijdens installatie dat je ze naast elkaar wilt draaien - is een aparte optie).

Soms moet een 2003 even opnieuw een dll of dergelijks "installeren" (vooral Access) maar dat gebeurt automatisch, en duurt ongeveer een half secondje, dus niks wereldschokkends.

Dat is in te stellen hoor. Rechts klikken op een 2003-bestand, en Openen met...
wijzingen in de gewenste versie, 2003 dus in jouw geval. Dat doe met elk bestandstype
één keer.

Maar dan opent elk van die bestanden in Excel 2003. Persoonlijk vind ik Excel 2007 na een tijdje toch wat fijner werken, maar wil soms een bestand eens "testen" in 2003, en dan volg ik toch ook de "truuk" van Justus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan