• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2003 background in een cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

apostel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Berichten
721
Hi again,

Als je op mijn voorbeeld excel sheet een kijkje neemt zie je verschillende drop down menu's staan .

Nu als ik op 1 van deze dropdowns klik en een selectie maak veranderd de achtergrondkleur van deze cell automatish.
Ik zoek me rot en vind nergens waar ik deze kan veranderen/uitschakelen...
Iemand een idee?

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hi again,

Als je op mijn voorbeeld excel sheet een kijkje neemt zie je verschillende drop down menu's staan .
http://cid-fcda79954499a567.skydrive.live.com/self.aspx/test/test.xls
Nu als ik op 1 van deze dropdowns klik en een selectie maak veranderd de achtergrondkleur van deze cell automatish.
Ik zoek me rot en vind nergens waar ik deze kan veranderen/uitschakelen...
Iemand een idee?

Bedankt

Ik heb niet naar je bestand gekeken, maar vermoedelijk is er sprake van voorwaardelijke opmaak (cond. format) in je bestand.
 
Ik heb niet naar je bestand gekeken, maar vermoedelijk is er sprake van voorwaardelijke opmaak (cond. format) in je bestand.

PERFECT FINCH !!!


Thanks again-- to all of you on Help mij !!!!:thumb::thumb::thumb:
 
PERFECT FINCH !!!


Thanks again-- to all of you on Help mij !!!!:thumb::thumb::thumb:

Hmm deze kraai kraaide te vlug!

Ik kan de background color wel veranderen nu in een cell maar als ik dan een keuze aanvink in mijn dropdown menu verdwijnt deze achtergrondkleur niet!

ik gebruik formule (="") equal to--- cell

een gedacht?
 
Betekent de cel is leeg,
Als je daar dus wat kiest is hij niet meer leeg en zal de achtergrond ook niet veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Betekend de cel is leeg,
Als je daar dus wat kiest is hij niet meer leeg en zal de achtergrond ook niet veranderen.

Inderdaad, dus als ik deze code gebruik met de kleur rood-- zou als ik iets selecteer in die cel de kleur verdwijnen.

niet???
 
Hallo Apostel
De combo boxen zijn niet gekoppeld aan de cellen die er onderliggen.
m.a.w. wat je in de combobox ook selecteert de cellen er onder blijven leeg en dus gekleurd.
 
Hallo Apostel
De combo boxen zijn niet gekoppeld aan de cellen die er onderliggen.
m.a.w. wat je in de combobox ook selecteert de cellen er onder blijven leeg en dus gekleurd.

Ok thx--> maar hoe doe ik dit dan ?
 
Hoe doe ik wat?
Wat wil je precies doen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hey, ik zou dus graag een kleur hebben in mijn achtergrond cell als de combobox leeg is .
Als ik 1 van de opties aanklik in de combobox (ja of neen) wil ik die kleur automatish zien verwijderen.
 
Hey, ik zou dus graag een kleur hebben in mijn achtergrond cell als de combobox leeg is .
Als ik 1 van de opties aanklik in de combobox (ja of neen) wil ik die kleur automatish zien verwijderen.

Als je in een combobox een keuze maakt wordt de achtergrond wit.
De achtergrond wordt weer lichtgroen als de nieuwe waarde leeg is.

Ik heb de brongegevens aangepast omdat je steeds naar een nieuwe ja/nee verwijst terwijl je naar 1 set van ja/nee kan verwijzen voor de linkerkeuzelijsten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Als je in een combobox een keuze maakt wordt de achtergrond wit.
De achtergrond wordt weer lichtgroen als de nieuwe waarde leeg is.

Ik heb de brongegevens aangepast omdat je steeds naar een nieuwe ja/nee verwijst terwijl je naar 1 set van ja/nee kan verwijzen voor de linkerkeuzelijsten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hey ziet er perfect uit :thumb: thx
Maar hoe deed je nu dit ? Waar vind ik die brongegevens :eek:
 
Hey ziet er perfect uit :thumb: thx
Maar hoe deed je nu dit ? Waar vind ik die brongegevens :eek:

Het veranderen van een keuzelijst activeert een macro.
De macro controleert welke keuzelijst is aangepast.Er is dus 1 macro voor al deze keuzelijsten.

De macro kun je vinden bij EXTRA - MACRO - MACRO'S.

Als hiermee je vraag beantwoord is, vergeet dan niet om de vraag op opgelost te zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Als je in een combobox een keuze maakt wordt de achtergrond wit.
De achtergrond wordt weer lichtgroen als de nieuwe waarde leeg is.

Ik heb de brongegevens aangepast omdat je steeds naar een nieuwe ja/nee verwijst terwijl je naar 1 set van ja/nee kan verwijzen voor de linkerkeuzelijsten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Roncancio,

ik heb even naar je broncode gekeken, je gebruikt 2 lussen om de cel te bepalen die je moet kleuren. Je kan dat ook omzeilen door gebruik te maken van volgende code:

Code:
Dim a As Range
Set a = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell

en in de rest van deze code je range vervangen door die range a.

Code:
sCW = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).ControlFormat.Value
If sCW = "1" Then
    a.Interior.ColorIndex = 35
Else
    a.Interior.ColorIndex = xlNone
End If
 
Roncancio,

ik heb even naar je broncode gekeken, je gebruikt 2 lussen om de cel te bepalen die je moet kleuren. Je kan dat ook omzeilen door gebruik te maken van volgende code:

Code:
Dim a As Range
Set a = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell

en in de rest van deze code je range vervangen door die range a.

Code:
sCW = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).ControlFormat.Value
If sCW = "1" Then
    a.Interior.ColorIndex = 35
Else
    a.Interior.ColorIndex = xlNone
End If

Finch.
Hartelijk dank voor je tip. :thumb:Deze functie kende ik nog niet.
Persoonlijk zou ik overigens in de naam van de variabele aangeven dat het een range betreft, dus rKeuzelijstPos iod.;)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
:thumb::thumb::thumb:

Bedankt allemaal !
Werkt perfect !
 
Finch.
Hartelijk dank voor je tip. :thumb:Deze functie kende ik nog niet.
Persoonlijk zou ik overigens in de naam van de variabele aangeven dat het een range betreft, dus rKeuzelijstPos iod.;)

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Graag gedaan.

Die variabele zou ik ook een passende naam geven binnen een concreet werkstuk. Hier gebruikte ik maar even een snelle afkorting om mijn punt duidelijk te maken. Maar je hebt gelijk dat het 'slordig' overkomt.
 
Je kunt toch eenvoudig de combo box linken aan de cel er onder.
Daarna voorwaardelijke opmaak op die cellen en klaar is Apostel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan