• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 kent maar 52 weken en het jaar 2009 heeft 53 weken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rensbroks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Excel gaat uit van 52 weken per jaar, en zegt dat 1 januari 2010 week 1 is van het jaar 2010. Maar in werkelijkheid is het week 53. Week 1 begint pas op 4-1-2010. Ik heb in Excel 2003 een capaciteitenoverzicht gemaakt voor de productie van het bedrijf waar ik werk. Alleen nu kloppen de uren niet meer want Excel zet de uren van week 53 in week 1 en van week 1 in week 2. Nu kan ik de formules wel aanpassen, maar ik vroeg me af of er meer mensen met dit probleem te maken hebben en of er misschien een programmatje voor is of een andere truc....

Laatst bewerkt:
Weeknummer
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Het weeknummer is het volgnummer dat een week in een jaar krijgt. Volgens ISO 8601 en NEN 2772 is de eerste week van het jaar die welke vier of meer dagen van dat jaar bevat. Omdat, volgens NEN 2772, de eerste dag van de week een maandag is, komt het erop neer dat week 1 de week is, waarin de eerste donderdag van dat jaar zit. Week 1 is ook de week waar 4 januari in valt, of de week met de meeste dagen.

In sommige landen wordt een andere methode gebruikt zodat het weeknummer kan afwijken. In bijvoorbeeld de Verenigde Staten en Japan begint de week op zondag, en is de week waarin 1 januari valt de eerste week van het jaar.

Momenteel, maandag 14 december 2009, bevinden we ons in week 51.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weeknummer

en in navolging van Popipipo deze link om nooit meer te vergeten... Download ff het workbook van die pagina en je hebt altijd allerlei datum formules/code onder handbereik.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan