• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 - Kolombreedte / opmaak niet te saven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Ik heb in Excel een gegevensblad aangemaakt en daarin de kolombreedte zo ingesteld dat alle tekst keurig in de vakjes past.
Nadien heb ik het bestand opgeslagen en ging ervan uit dat de kolombreedteinstellingen meegenomen zouden worden.
Zodra ik nu het blad open, zijn alle kolommen zo ver gekrompen dat alle tekst in de rekenvakjes er nog wel in staat maar de tekst in de bovenste regel waar ik de kolombeschrijving genoteerd heb, niet meer past. Hierna heb ik de kolombreedte wederom aangepast dat ook de tekst in de bovenbalk leesbaar is. Daarna heb ik het Excel document nogmaals opgeslagen. Maar zodra ik het document weer open, zijn alle voorafgewijzigde kolombreedtes wederom gewijzigd.
Graag zou ik de bladopmaak met daarin de gewenste kolombreedte samen met het document opslaan zodat deze bij de eerstvolgende keer dat het document geopend wordt nog steeds op de gewenste kolombreedte staat.

Heeft iemand een oplossing voor bovenstaand probleem?

Bij voorbaat dank !!

Mvrgr. Mark

Misschien is deze "automatische" macro (te plaatsen in het betreffende werkbladvenster) iets voor je:

Private Sub worksheet_activate()
Columns("A:T").ColumnWidth = 14
End Sub

Colums("A:T") stel je de kolommen in.
En bij de Width stel je de breedte in.

Als je voor A tot en met C breedte 10 wilt
gebruik je Columns("A:C").ColumnWidth = 10
en als je breedte 14 wilt voor D tot en met T gebruik je
Columns("D:T").ColumnWidth = 14

En dan wordt de code als volgt:
Code:
Private Sub worksheet_activate()